وردپرس بهتر است یا دروپال

بسیاری از افرادی که می خواهند یک طراحی سایت را بدون استفاده از برنامه نویسی طراحی کنند این سوال را می پرسند که وردپرس بهتر است یا دروپال؟ امروزه بیشتر افراد انتخاب اولشان وردپرس است. زیرا سهم عمده بازار متعلق به وردپرس می باشد. اما بهتر است بدانید که دروپال و وردپرس شباهت های زیادی به هم دارند هردو سیستم های مدیریت محتوا متن باز می باشند اما افرادی که با هردی آن ها کار کرده اند متوجه هستند که یک سری تفاوت ها بین این دو سیستم وجود دارد و برای این که بدانید وردپرس بهتر است یا دروپال باید ابتدا با ویژگی های هر دوی این سیستم ها آشنا شوید و بعد به مقایسه آن دو بپردازید.

تفاوت بین وردپرس و دروپال

هر کدام از سیستم های مدیریت محتوا طرفداران وفادار خود را دارند. علاوه بر این، دروپال و وردپرس هر دو از بزرگترین وب سایت های جهان هستند. تفاوت اصلی بین دروپال و وردپرس این است که دروپال روی توسعه دهندگان با ویژگی های سفارشی سازی بیشتر متمرکز است، در حالی که طراحی سایت وردپرسی برای مبتدیان بهتر است. به همین خاطر نمی توان گفت که وردپرس بهتر است یا دروپال؟ زیرا هر دوی این سیستم ها با توجه به شرایط می توانند بهترین انتخاب باشند.

وردپرس بهتر است یا دروپال؟

انتخاب بین دروپال و وردپرس می تواند تصمیم سختی باشد. برای گرفتن بهترین تصمیم مطالب زیر را دنبال کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

مقایسه وردپرس و دروپال

از نظر سهولت استفاده وردپرس بهتر است یا دروپال

وردپرس

یکی از دلایل اصلی استفاده گسترده وردپرس این است که راه اندازی و استفاده از آن بسیار آسان است.  زیرا در عرض چند دقیقه می توانید وردپرس را روی هاست خود نصب کنید. اکثر محیط های میزبانی یک نصب ساده با یک کلیک را ارائه می دهند که شما را در فرآیند نصب وردپرس راهنمایی می کند. همچنین اگر می خواهید ساخت سایت خود را تا حد امکان آسان کنید، با وردپرس بروید. نه تنها می توانید وردپرس را در عرض چند دقیقه نصب کنید، بلکه داشبورد بصری نصب تم ها و افزونه ها و ایجاد محتوا را آسان می کند. وردپرس از نظر سهولت استفاده بسیار راحت تر از دروپال می باشد.

دروپال

اگر از میزبانی وب دوستانه مبتدی استفاده می کنید، می توانید به راحتی دروپال را نصب کنید. در باطن محیط میزبانی دروپال خود، این گزینه را خواهید داشت که تعدادی سیستم مدیریت محتوای مختلف را نصب کنید. دروپال همچنین دارای بیلدهای مختلفی به نام توزیع است. اگر می دانید چه نوع وب سایتی را می سازید، می توانید به جای نصب خالی دروپال یکی از این موارد را انتخاب کنید. هنگامی که دروپال را با میزبانی CMS نصب کردید، گزینه های سفارشی سازی متنوعی در اختیار خواهید داشت.

ما در این مرحله منحنی یادگیری شروع به شتاب گرفتن می کند. علاوه بر سفارشی‌سازی‌های بسیار ابتدایی سایت، اکثر تغییرات اضافی نیاز به دانستن نحوه کدنویسی در PHP، HTML و زبان‌های مختلف دیگر دارند. اگر نمی توانید خودتان کدنویسی کنید، در این مرحله باید یک توسعه دهنده بیاورید. به همین خاطر است که بسیاری از افراد در جواب این سوال که از نظر سهولت استفاده وردپرس بهتر است یا دروپال؟ جواب می دهند وردپرس. زیرا با دروپال می‌توانید کارهای زیادی انجام دهید با این فرض که نحوه کدنویسی را می‌دانید. فرآیند نصب ساده است. اما هنگامی که شروع به سفارشی سازی سایت خود می کنید، اگر هیچ مهارت فنی ندارید، ممکن است با مشکل مواجه شوید.

از نظر سئو وردپرس بهتر است یا دروپال؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که طراحان سایت میپرسند این است که برای سئو سایت وردپرس بهتر است یا دروپال. ما در این مقاله از این نظر نیز این دو سیستم مدیریت محتوا را با هم مقایسه کرده ایم.

مقایسه وردپرس و دروپال

وردپرس

وردپرس به روز رسانی تمام جنبه های سایت شما را آسان می کند. از موضوع شما گرفته تا افزونه ها تا هسته وردپرس. همه چیز را می توان با چند کلیک از داشبورد وردپرس انجام داد.  اما در وردپرس مهم است که تمام جنبه های سایت خود را به روز نگه دارید زیرا این امر به جلوگیری از هرگونه مشکل امنیتی کمک می کند. خوشبختانه وردپرس به خوبی برای سئو بهینه سازی شده است. علاوه بر این، می توانید افزونه هایی مانند Yoast SEO را برای افزایش پیشنهادات بهینه سازی خود نصب کنید. در نهایت صرف نظر از مشکلاتی که با آن مواجه هستید، خواه تضاد افزونه باشد یا بخواهید ویژگی خاصی را به سایت خود اضافه کنید، همیشه می توانید روی جامعه عظیم وردپرس حساب کنید.

بیشتر بدانید

دروپال

اگر توسعه دهنده نیستید، به روز نگه داشتن وب سایت دروپال خود می تواند چالش برانگیز باشد. شما نمی توانید دروپال را از داخل خود UI به روز کنید. بنابراین این کار احتمالا باید توسط یک توسعه دهنده با تجربه انجام شود. اما جدا از فرآیند به روز رسانی سخت، دروپال کار خوبی با سئو انجام می دهد. CMS با در نظر گرفتن بهترین شیوه های SEO مانند آموزش داخلی طراحی شده است. علاوه بر این، پلاگین های مختلفی پیدا خواهید کرد که می توانند سئوی شما را بهبود بخشند مانند Yoast SEO. انجمن پشت دروپال بسیار حامی و مفید است اما در مقایسه با وردپرس بسیار کوچکتر است. همچنین به نظر می رسد که جامعه عموماً پر از توسعه دهندگان است تا کاربران مبتدی.

در جمع بندی این موضوع که از نظر سئو وردپرس بهتر است یا دروپال؟  می توان گفت که به طور کلی وردپرس مدیریت و به روز رسانی سایت شما را بسیار آسان می کند. در حالی که ادغام آسان سئو و جامعه پشتیبانی کننده، آن را برای کسانی که اولین سایت های خود را می سازند، بی دردسر می کند. دروپال دارای قابلیت‌های SEO عالی و یک جامعه فعال است، اما فرآیند پیچیده به‌روزرسانی مطمئن سایت‌های خود را برای مبتدیان بسیار دشوار می‌کند. بنابراین در جواب این سوال که سئو وردپرس بهتر است یا دروپال؟ می توان گفت که وردپرس.

از نظر سرعت و عملکرد وردپرس بهتر است یا دروپال؟

برای این که سایت ما عملکرد و سرعت خوبی داشته باشد وردپرس بهتر است یا دروپال؟ ادامه این مطلب را بخوانید تا به جواب سوال خود برسید.

مقایسه وردپرس و دروپال

وردپرس

یکی از بزرگترین معایب وردپرس سرعت آن است. این بدان معنا نیست که نمی تواند سریع باشد، اما بسیاری از وب مسترها در نهایت وب سایت های خود را به روش صحیح بهینه نمی کنند. اگر می دانید چه کاری انجام می دهید یا حتی برای اجرای بهترین شیوه های عملکرد وردپرس وقت بگذارید، می توانید یک وب سایت بسیار سریع داشته باشید. یا اگر تصمیم به استفاده از میزبانی مدیریت شده وردپرس دارید، سایت شما بسیار سریع خواهد بود زیرا روی  یک محیط سرور کاملاً بهینه برای سایت خود کار می کنید.

اساسا وردپرس می تواند عملکرد شگفت انگیزی ارائه دهد. اما اگر کارهایی مانند استفاده بیش از حد از افزونه‌ها و تم کدگذاری ضعیفی انجام دهید و نتوانید سرعت بارگذاری و عملکرد شما را به درستی بهینه کنید، آسیب می‌بیند. جواب این سوال که برای سرعت و عملکرد سایت وردپرس بهتر است یا دروپال؟ می شود دروپال.

دروپال

دروپال می تواند به تولید وب سایت هایی با کارایی بالا و بارگذاری سریع کمک کند. دلیل اصلی این امر این است که CMS منابع زیادی را مصرف نمی کند. این امکان اتصال سریع به سرور و سرعت پاسخگویی سریعتر را فراهم می کند. علاوه بر این، این امر باعث می شود تا برای مدیریت وب سایت هایی با هزاران صفحه مجهزتر شود. همچنین می‌توانید افزونه‌های بیشتری را برای بهبود عملکرد حتی بیشتر از جمله فعال کردن کش وب‌سایت اضافه کنید.

در نتیجه پاسخ این سوال که از نظر سرعت و کارایی وردپرس بهتر است یا دروپال؟ می توان گفت دروپال.

سوالات متداول

  1. آیا می توان به این سوال که وردپرس بهتر است یا دروپال جواب قطعی داد؟ بهتر است بدانید به هیچ وجه نمی توان به این سوال یک پاسخ قطعی داد. زیرا هر کدام از این موارد ویژگی های خاص خود را دارند.
  2. چرا بیشتر افراد می پرسند که وردپرس بهتر است یا دروپال؟ بیشتر افرادی که قصد طراحی سایت دارند به خاطر محبوبیت و کارایی این دو سیستم مدیریت محتوا می خواهد از بین آن ها یکی را انتخاب کنند.
An error has occurred. This application may no longer respond until reloaded. Reload 🗙