ارور سایت و آموزش رفع خطاهای سایت

همه شما چه مدیر سایت و برنامه نویس باشید چه یک کاربر عادی که از سایت ها بازدید می کند حتما تا حالا با یک ارور سایت مواجه شده اید. درصورتیکه با این گونه از خطا ها آشنا نباشید و متوجه نشوید که برای چه ظاهر شده‌اند حتما با مشکل مواجه میشوید؛ به همین خاطر همه افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند و از سایت های اینترنتی بازدید می کنند باید با انواع ارورهای سایت آشنا شوند و بتوانند آن هارا رفع کنند. اگر می خواهید با انواع ارورهای سایت و روش رفع آن ها آشنا شوید می توانید با مطالعه این مقاله اطلاعات زیادی را در این زمینه به دست آورید.

انواع ارور سایت

ارور 401

این خطا یکی از مهم ترین انواع ارورهای سایت می باشد و زمانی رخ می دهد که شخصی سعی می کند به صفحه ای دسترسی پیدا کند که مجوزی برای آن ندارد. معمولاً می توانید این خطا را با نگاه کردن به URL صفحه ایجاد کننده خطا برطرف کنید. این امکان وجود دارد که لینک کلیک شده برای کاربران مجاز رزرو شده باشد. به عنوان مثال، کاربرانی که نام کاربری و رمز عبور معتبری دارند.

ارور 403

یکی دیگر از انواع ارور های سایت خطا 403 می باشد. این خطا زمانی رخ می دهد که سرور درخواستی را تکمیل نمی کند زیرا کاربر مجاز به دسترسی به آن نیست. خطای 403 تشخیص می دهد که کاربر می‌تواند با یک نام کاربری و رمز عبور معتبر وارد سیستم شود. اما او اجازه دسترسی به صفحه مورد نظر را ندارد. به طور معمول، این بدان معنی است که کاربر باید با استفاده از مدیر وب سایت، دسترسی به حساب کاربری خود را به روز کند. انواع ارورهای سایت و آموزش رفع خطاهای سایت

ارور 404

این خطایی است که بیشتر مردم اغلب می بینند. خطای 404 زمانی رخ می دهد که کاربر سعی می کند به یک صفحه وب که وجود ندارد یا دیگر وجود ندارد دسترسی پیدا کند. دلیل این خطا می تواند لینک های شکسته، URL های نادرست یا صفحه تغییر مسیر داده شده باشد که دیگر معتبر نیست. با این حال، این خطا را می توان به راحتی با بررسی آن در کنسول جستجوی گوگل و ارسال تغییر مسیرهای لینک شکسته برطرف کرد. بیشتر بخوانید:

ارور 500

این خطا یکی دیگر از انواع ارورهای سایت می‌باشد  که برای بسیاری از کاربران نمایش داده می‌شود. این یک پیام خطای عمومی برای هر نوع خطای سرور داخلی است که به راحتی قابل تعریف نیست. این خطا معمولاً زمانی که کاربر مرورگر وب خود را به روز می کند قابل رفع است. اگر خطا مربوط به مشغول بودن سرور و ناتوانی در پردازش درخواست ها با سرعت کافی باشد. برای حل این مشکل، می توانید کوکی‌های خود را حذف کنید یا در زمان دیگری به صفحه مراجعه کنید. هنگامی که سرور دوباره در دسترس است. از طرفی، معمولاً می توانید علت خطا را از طریق وردپرس یا سیستم مدیریت محتوای خود برطرف کنید.

ارور 504

یکی دیگر از رایج ترین ارورها از انواع ارورهای سایت خطای 504 به معنای پایان زمان دروازه است. این زمانی اتفاق می افتد که سرور هنگام تلاش برای بارگذاری صفحه، پاسخ به موقع از سرور دیگری دریافت نمی کند. اغلب اوقات، این مشکل تقصیر وب سایت نیست، اما راه های مختلفی برای رفع خطا وجود دارد. اگر نتیجه یک پایگاه داده خراب است و وب‌سایت شما روی وردپرس است، می توانید یک افزونه را نصب و اجرا کنید. به منظور تعمیر و بهینه سازی پایگاه داده شما. همچنین ممکن است مشکل از htaccess شما در وردپرس باشد. همچنین می‌توانید با میزبان خود تماس بگیرید تا ببینید آیا مشکل از سرور است یا خیر.

ارور 408

یکی دیگر از انواع ارور های سایت ارور 408 می باشد. این خطا زمانی رخ می دهد که زمان سرور تمام شود. زیرا درخواست زمان زیادی می‌برد و گاهی دلیل آن بار زیاد روی سرور است و ممکن است زمانی که کاربر مرورگر را می بندد یا دکمه لغو را فشار می دهد این خطا رخ دهد. به عنوان مثال، اگر از شما خواسته شود که اطلاعات خاصی مانند: ایمیل یا نام کاربری را به صفحه ارائه دهید، سایت زمان مشخصی را به شما میدهد تا موارد مورد نیاز را تایپ کنید و اگر زمان قبل از تکمیل موارد مورد نیاز منقضی شود، خطا ظاهر می شود. انواع ارورهای سایت و آموزش رفع خطاهای سایت

ارور سایت 502

این خطا به عنوان ارور دروازه بد شناخته می شود و مانند خطای قبلی است که مشکل مربوط به کاربر نیست بلکه مربوط به سایتی است که باید بازدید شود، زیرا این مشکل از این واقعیت ناشی می شود که سروری که به عنوان دروازه عمل می کند. برای دسترسی به این سایت پاسخ نامعتبر دریافت کرده یا اصلاً پاسخی دریافت نکرده است که این امر منجر به مشکل ارتباطی بین دستگاه کاربر و سرور سایت می شود در واقع می توان گفت این خطا یکی از انواع ارور های سایت می باشد که کاربر زیاد آن را مشاهده می کند.

ارور سایت 503

این خطا نشان می دهد که سروری که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید در حال حاضر در دسترس نیست. در زمانی که رایانه شما به وب سرور متصل می شود، وظایف زیادی را پردازش می کند یا تحت تعمیر و نگهداری موقت است. بنابراین وب سرور نمی تواند به درخواست شما رسیدگی کند و به این خطا پاسخ میدهد. این مشکل اغلب موقتی است و این خطا پس از مدتی از بین می‌رود و می‌توانید با امتحان مجدد صفحه با بستن مرورگر و باز کردن مجدد آن را برطرف کنید.

ارور سایت 525

یکی از مهمترین انواع ارور های سایت ارور 525 می باشد. این خطا زمانی رخ می دهد که ویندوز در حین راه اندازی از کار می افتد  از این رو نام آن خطای عدم دسترسی به داده نیز می باشد. این لزوما به این معنی نیست که کد به نوعی خراب شده است، فقط به این معنی است که در زمان اجرا کار نمی کند. چنین خطایی در صورت رفع نشدن به عنوان یک اعلان آزار دهنده روی صفحه ظاهر می شود. انواع ارورهای سایت و آموزش رفع خطاهای سایت

چگونه میتوان از بروز انواع ارور سایت جلوگیری کرد؟

اگر شما صاحب یک سایت هستید احتمالا با مطالعه این مقاله به دنبال راهی هستید تا سایت خود را از انواع ارور های سایت در امان نگه دارید. برای انجام این کار می توانید این خود و پشتیبانی آن را به شرکت طراحی سایت زر کیا بسپارید. زیرا زر کیا دارای متخصصین زیادی می باشد که در زمینه طراحی سایت و پشتیبانی آن فعالیت می کنند. در واقع شما با سپردن سایت خود به زر کیا آن را در برابر هر خطا مقاوم کرده اید.

سوالات متداول

  • آیا ظاهر شدن انواع ارور های سایت می تواند مشکل آفرین باشد؟ بهتر است بدانید که درصورتی سایت شما با خطا مواجه شود یعنی این که یک مشکل رخ داده است. به همین خاطر شما باید انواع ارور های سایت را بشناسید و بدانید چگونه می توان آن ها را رفع کرد تا بتوانید سایت خود را از این مشکل رها کنید.
  • چگونه می توان سایت خود را در برابر انواع ارورهای سایت حفظ کرد؟ درصورتیکه که در این زمینه تخصصی ندارید تنها می‌تواندپشتیبانی سایت خود را به یک شرکت مهم مانند زر کیا بسپارید تا این مشکل به طور کلی برای شما رفع شود.
An error has occurred. This application may no longer respond until reloaded. Reload 🗙