آموزش نوشتن فرمول‌های ریاضی در وردپرس

نحوه اضافه کردن معادلات ریاضی در وردپرس را در این مقاله بررسی می کنیم. نوشتن فرمول‌های ریاضی در وردپرس کمی مشکل است زیرا ویرایشگر ریاضی پیش فرض پشتیبانی کاملی از نوشتن اصطلاحات ریاضی ارائه نمی‌دهد. وردپرس به صورت پویا محتویات وب سایت شما را تولید می کند و خروجی HTML را به نمایشگر بازدید کننده ها ارسال می کند. اما، به دلیل عدم پشتیبانی از کاراکترهای HTML، نوشتن و نمایش معادلات ریاضی دشوار است. خوشبختانه تعداد زیادی افزونه در دسترس هستند که توانایی نشان دادن معادلات ریاضی را در مرورگرهای بازدیدکننده شما دارند، اما همه آنها با Elementor عملکرد خوبی ندارند. بنابراین، امروز به شما نشان خواهیم داد که چه افزونه ای برای نوشتن معادلات ریاضی در المنتور مناسب است.

نحوه نوشتن فرمول‌های ریاضی در وردپرس

KaTeX: چیست؟ KaTeX یک افزونه برای طراحی سایت وردپرس است که به شما این امکان را می دهد که معادلات و اصطلاحات ریاضی (نوشتن فرمول‌های ریاضی در وردپرس) را در وب سایت خود بنویسید.

KaTeX: چیست؟

این افزونه از یک موتور حروف چینی ریاضی Tex استفاده می کند که به طور خاص برای قرار دادن اسناد فنی و علمی در وب سایت شما طراحی شده است. KaTeX یک افزونه وردپرس است

اغلب در محافل دانشگاهی استفاده می شود و تا حد زیادی به عنوان استاندارد عملی برای فرمول‌ها و سایر متون علمی پذیرفته شده است.

نصب KaTeX

همانطور که قبلاً گفتیم، "KaTeX" یک ماژول تنظیمات با کیفیت است که شامل اصطلاحات ریاضی و نمادهای علمی می‌شود و به ما این اجازه را می دهد که آنها را در وب سایت قرار دهیم. نصب KaTeX بر ای نوشتن فرمول‌های ریاضی

استفاده از KaTex رایگان است و هیچ هزینه مجوز اضافی وجود ندارد. برای نصب این افزونه به داشبورد وردپرس خود و بعد از آن به قسمت افزونه ها بروید. نصب KaTeX نوشتن فرمول های ریاضی در وردپرس

بهترین صفحه ساز رایگان


سپس از پنجره افزونه خود، «افزودن جدید» را انتخاب کنید. Katex را در کادر جستجو بنویسید و پلاگین اول را کلیک کنید.


Katex را در کادر جستجو بنویسیدچگونه از KaTeX برای نوشتن فرمول‌های ریاضی استفاده کنیم؟

حالا افزونه ها را نصب و فعال کنید.

حالا افزونه ها را نصب و فعال کنید.چگونه از KaTeX برای نوشتن فرمول‌های ریاضی استفاده کنیم؟

و ما کار نصب را تمام کردیم.

چگونه از KaTeX استفاده کنیم؟

بیشتر بخوانید:

چگونه از KaTeX برای نوشتن فرمول‌های ریاضی استفاده کنیم؟

استفاده از KateX بسیار آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نوشتن فرمول‌های ریاضی در وردپرس را با [katex] و [/katex] در یک جعبه ویرایشگر متن قرار دهید. به داشبورد WP خود بروید و صفحه را باز کنید و Edit with Elementor را انتخاب کنید. چگونه از KaTeX برای نوشتن فرمول‌های ریاضی استفاده کنیم؟

حالا یک ویرایشگر متن بگیرید و آن را در صفحه رها کنید.

چگونه از KaTeX برای نوشتن فرمول‌های ریاضی استفاده کنیم؟

حالا هر معادله ریاضی را که می خواهید بنویسید.


معادله در ویرایشگر نمایش داده نمی شود اما به صورت اصلی در صفحه اول نمایش داده می شود. روی انتشار کلیک کنید و صفحه را مشاهده کنید.

جمع بندی:

بنابراین امروزه در طراحی سایت، افزودن معادلات ریاضی و علمی با استفاده از المنتور کار آسانی نیست. امیدوارم اکنون بتوانید انواع نمادهای ریاضی را در وب سایت خود نمایش دهید. در صورت علاقه می توانید آموزش های بیشتر عنصرور را در سایت ما بررسی کنید. اگر سوال دیگری دارید می توانید در زیر نظر دهید.

An error has occurred. This application may no longer respond until reloaded. Reload 🗙