مراحل طراحی سایت

امروزه طراحی وب سایت یکی از شغل های مهم و پر طرفدار است که توجه بسیاری از افراد را در سطح جهان به خود جلب کرده است که اینکار توسط افراد حرفه ای و آموزش دیده صورت می گیرد. طراحی وب سایت فرآیندی است که نیاز به آموزش و تجربه بالا دارد.  شرکت های زیادی وجود دارد که افراد حرفه ای کار طراحی سایت را در آن انجام می دهند. مراحل طراحی سایت چیست؟ به طورر کلی پنج بخش مهم و کاربردی برای طراحی وب سایت وجود دارد : محتوای سایت: محتوای سایت شامل همه ی اطلاعات و دسته بندی مطاالب  است که در طراحی این قسمت از سایت بهتر است به تجربه ی کاربری توجه داشته باشیم. چینش المان ها و دسته بندی ها به گونه ای باشد که کاربران تجربه ی مناسبی از وب سایت شما داشته باشند.

دید بصری:

این قسمت از سایت با بهره گیری از زبان های بر نامه نویسی    HTML و CSS کد نویسی و اجرا می شود. یکی از تاثیر گذارترین بخش های وب سایت که در جلب نگاه کاربران اهمیت زیادی دارد بخش دید بصری است. [caption id="attachment_228" align="aligncenter" width="930"]عکس مراحل طراحی سایت مراحل طراحی سایت[/caption]

 امنیت و انتقال اطلاعات:

سرعت جابه جایی اطلاعات و امنیت آن ها از موارد بسیار مهمی است که باید به آن ها توجه زیادی شود.شما می توانید با استفاده از نرم افزارها و سخت افزارهای مخصوصی سطح امنیت را ارتقاء دهید.

هدف طراحی سایت:

قبل از اینکه برای طراحی وب سایت اقدام می کنید ابتدا باید هدف خود را از طراحی وب سایت بدانید تا بتوانبد سایت کارآمد و مناسبی را طراحی کنید.

طراحی انواع سایت:

برای اینکه بتوانید یک سایت مناسب را طراحی کنید ابتدا باید انواع وب سایت را بشناسید و کاربرد و چگونگی عملکرد آن ها آشنا شوید. با آگاهی از تفاوت های بین سایت ها راحتتر می توانید برای کسب و کار خود وب سایت را انتخاب و طراحی کنید.

به طور کلی سه دسته وب سایت وجود دارد:

وب سایت استاتیک: طراحی وب سایت استاتیک یک بار با استفاده از HTML ، CSS و Java script صورت می گیرد. محتوای سایت استاتیک معمولا سالی یک بار به روز رسانی می شوند. در طراحی سایت استاتیک چون حجم کد نویسی و اطلاعات کم است معمولا سرعت بارگذاری اطلاعات بالا است. در موتورهای جستجو رتبه ی بالایی دارند و برای طراحی این سایت ها هزینه ی کمی لازم است. عکس مربوط به مراحل طراحی سایت وب سایت دینامیک: با استفاده از زبان های NET، ASP و PHP می توان سایت دینامیک (پویا) را طراحی کرد. با طراحی این وب سایت امکان دسترسی کامل به مطالب سایت و امکان تغییرات آن ها برای مدیران وب سایت فراهم می شود. در این سایت ها به دلیل حجم اطلاعات بالا و کدنویسی بیشتر سرعت کمتری نسبت به سایت های استاتیک دارد.

وب سایت نیمه دینامیک:

این نوع سایت ها مانند سایت های دینامیک اکان مدیریت آن ها توسط مدیر وب وجود دارد. زبان به کار رفته در این نوع سایت ها XML  و Action script است. طراحی سایت های نمیه دینامیک قوی و کاربر پسند است اما، این روزها معمولا طرفدار چندانی ندارد.

طراحی وب سایت چه مراحلی دارد؟

مرحله  اول جمع آوری اطلاعات :

قبل از اقدام به طراحی سایت ابتدا باید در مورد کسب و کار خود تحقیقات لازم را انجام دهید و توصیه ی ما به شما این است که هیچ وقت بدن تحقیق و مطالعه اقدام به طراحی سایت نکنید چون تنها نتیجه ای که به همراه دارد شکست و عدم پیشرفت است. اگر بتوانید این قبیل سوالات پاسخ دهید گام بزرگی در راه موفقیت با طراحی سایت برداشته اید.
  • برای طراحی سایت چه هدفی را می خواهید دنبال کنید؟
  • آیا ارائه خدمات به مشتریان از طریق وب سایت امکان پذیر است؟
  • مقدار بودجه ای که برای سایت دارید چقدر است؟
  • [caption id="attachment_225" align="aligncenter" width="1024"]عکس مراحل طراحی سایت مراحل طراحی سایت[/caption]

مرحله دوم برنامه ریزی:

در مرحله برنامه ریزی برای طراحی وب سایت استراتژی شرکت و کل عوامل وب سایت برنامه ریزی شده و حساب شده باشد. برخی از کارها شامل : پیدا کردن کلمات کلیدی، استراتژی سئو، بازنگری site map و در نهایت تایید کارفرما را در این مرحله صورت می گیرد.

مرحله سوم طراحی سایت:

سومین مرحله برای طراحی وب سایت ساخت نما و شکل دهی به آن است که به عنوان یکی از مهمترین مراحل طراحی وب سایت است. بخش های مختلف سایت شامل: هدر و فوتر، وبلاگ، درباره ما، راهنما و... که همگی آن ها با زبان برنامه نویسی HTML و CSS صورت می گیرد. در این مرحله از طراحی سایت باید به چند نکته توجه داشت:
  • ظاهر سازی و انتخاب قالب سایت به گونه ای باشد سایت کاربر پسند باشد و بتواند پاسخگوی نیاز مشتری باشد.
  • تمام کارهای مربوط به طراحی وب با تایید نهایی کارفرما صورت گیرد.

بیشتر بدانید:

  • [caption id="attachment_224" align="aligncenter" width="1024"]عکس مربوط به مراحل طراحی سایت مراحل طراحی سایت[/caption]

مرحله چهارم برنامه نویسی:

این مرحله از طراحی وب سایت نسبت به سایر مراحل دیگر زمان و دقت بیشتری می طلبد. تا اینجای کار مراحل طراحی وب سایت را تا هر مرحله ای که انجام شده اند باید با زبان برنامه نویسی کد نویسی شوند.

مرحله پنجم راه اندازی سایت:

بعد از طی کردن تمام مراحل فوق مرحله ی اجرا ئ ارائه وب سایت به مشتری است.

مرحله آخر تعمیر و نگهداری وب سایت :

یکی از مهمترین نیازهای هر وب سایتی پشتیبانی آن است. بعد از طراحی سایت معمولا در بازه های طمانی معینی برای عملکرد بهتر آن باید بروز رسانی هایی صورت گیرد. توجه داشته باشید که تمام این موارد( هر گونه مشکل هاست و سرور، افزایش سرعت وب سات، امنیت آن و آپدیت کردن محتوای سایت) همگی با پشتیبانی وب سایت و به روز رسانی به موقع برطرف می شوند.

توصیه های لازم برای طراحی وب سایت:

همانطور که میدانید طراحی وب سایت توسط افراد حرفه ای و کارآزموده انجام می شود. عدم اطلاع از روند طراحی وب سایت موجب شکست در کارتان می شود بنابراین سپردن این کار به افراد حرفه ای می تواند نتایج رضایت بخشی را به همره داشته باشد.
An error has occurred. This application may no longer respond until reloaded. Reload 🗙