طراحی سایت اختصاصی

همانطور که می دانید امروزه طراحی سایت نسبت به چند سال گذشته تغییرات زیادی داشته است و همچنان تکنولوژی آن رو به رشد است و متناسب با نیاز کاربران در حال تغییر و به روز رسانی است. امروزه سایت های اختصاصی و دینامیک جای سایت های استاتیک را گرفته اند چون چند صفحه ی ساده در سایت استاتیک دیگر نمی توانند برای نیاز کاربران پاسخگو باشند و برای اینکه بتوانید از طریق سایتتان با کاربر تعامل داشته باشید و آن ها را به مشتری دائمی تبدیل کنید بهتر است به فکر طراحی سایت دینامیک با امکانات مد نظر خود باشید. در این جا شما را با طراحی سایت اختصاصی، مراحل طراحی وب سایت اختصاصی و مزیت های آن و... آشنا خواهیم کرد.

طراحی وب سایت اختصاصی چیست؟

یکی از انواع طراحی وب سایت، طراحی وب سایت اختصاصی است که توسط افراد حرفه ای انجام می شود. اگر شما می خواهید برخی امکانات و خدمات را به وب سایت خود اضافه کنید که انجام این کار برای وب سایت هایی که با CMS طراحی شده اند ممکن نیست باید طراحی وب سایت را به صورت اختصاصی انجام دهید.

نکته ای که باید بدانید این است که: در طراحی وب سایت بر اساس CMS بدون استفاده از زبان برنامه نویسی می توان یک وب سایت را به صورت دینامیک طراحی کرد اما، در طراحی وب سایت اختصاصی با استفاده از زبان های ASP و PHP می توان وب سایتی متناسب با نیاز مشتری کد نویسی کرد.

طراحی وب سایت اختصاصی چه مراحلی دارد؟

  • ابتدا باید نیاز مشتری را بشناسید. با شناخت نیاز مشتری می توانید سایت کارآمدتری را طراحی کنید.
  • قالب هایی طبق نیاز و سلیقه ی مشتری طراحی کنید.
  • برای سایت ساختار و محتوای مورد نظر را ایجاد کنید.
  • برنامه نویسی برای صفحات پویا( دینامیک) و تست نهایی آن ها.
  • سایت را راه اندازی کرده و به مشتری ارائه دهید.

وب سایت اختصاصی طراحی شده با ASP.NET چه مزیت ها و ویژگی هایی دارد؟

  • دارای پنل کاربری اختصاصی است و کار با آن راحت است.
  • سایت سئو محور خواهد بود و طبق برخی استانداردهای گوگل طراحی می شود.
  • بر اساس استانداردهای AMP طراحی می شود.
  • می توان وب سایت را به صورت دینامیک با زبان برنامه نویسی NET MVC6 طراحی کرد.
  • می توان یک سایت ریسپانسیو را طراحی کرد.
  • امکان طراحی سایتی با امکانات و امنیت بالا.
  • می توان با استفاده از NET به صورت کاملا اختصاصی قالب و گرافیک را طراحی کرد.
[caption id="attachment_451" align="aligncenter" width="782"]طراحی سایت اختصاصی طراحی سایت اختصاصی[/caption]

چرا سایت اختصاصی طراحی کنیم؟

برای طراحی وب سایت به دو صورت می توانید سایت خود را طراحی کنید.

حالت اول : استفاده از قالب های آماده مانند ورد پرس که سیستم مدیریت محتوای آن به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد.

حالت دوم: طراحی سایت به صورت کاملا اختصاصی اما مطابق با استانداردهای مورد نظر گوگل برای کیفیت بالاتر و سئوی بهتر.

مزیتی که قالب های اختصاصی دارند این است که خطاهای احتمالی موجود در سیستم مدیریت محتوای آماده برای قالب های آماده وجود نخواهد داشت. همچنین پشتیبانی و به روز رسانی بهتری نسبت به قالب های از پیش طراحی شده  دارند.

دلیل دیگری که اهمیت قالب های اختصاصی را بیشتر می کند این است که با توجه به اینکه برنامه نویسان از خطاها و مشکلات رایج در قالب های آماده مطلع هستند بنابراین سعی بر حل این موضوع در قالب های جدید دارند و کد نویسی ها را به گونه ای انجام خواهند داد که خطای کمتری رخ دهد.

سایت اختصاصی را مطابق با هویت برند خود طراحی کنید.

با توجه به اینکه هر کسب و کاری برخی استراتژی ها را برای برند خود تعریف کرده است. در طراحی سایت های اختصاصی شما می توانید مطابق با هویت برند خود که شامل ( لوگو، رنگ سازمانی، فونت و تایپوگرافی) است سایتتان را طراحی کنید.

به مورد فوق در طراحی وب سایت اختصاصی توجه داشته باشید زمانیکه مشتریان به وب سایت شما مراجعه می کنند هویت برند شما را حس کنند.

بیشتر بدانید:

بهبود تجربه ی کاربری:

با طراحی وب سایت اختصاصی شما می توانید تجربه ی کاربران را بر اساس نتایجی از بررسی رفتار مشتریان یا مراجعه کنندگان به سایت طراحی کنید. همچنین برای جلب نظر کاربران و تبدیل کردن آن ها به مشتری واقعی ایده هایی را در طراحی سایت اجرا کنید. توجه داشته باشید که با برنامه نویسانی که طراحی سایت شما را به صورت اختصاصی انجام می دهند ایده ها و نظرات خود را مطرح کنید تا برا اساس آن ها و متناسب با ایده ها و نیازهای شما طراحی وب سایت را انجام دهند.

به عنوان مثال: اگر شما بخواهید بخشی از سایت خدماتی مانند مشاوره رایگان را در اختیار مشتریان قرار دهید این موضوع را با برنامه نویس مطرح کنید تا برای بخش مشاوره کد گذاری ها و تعیین جایگاه بخش مربوطه را انجام دهد. همچنین به این نکته هم توجه داشته باشید که در طراحی وب سایت تعداد صفحات برای نمایش محتوای سایت کمتر باشد بهتر است و منوی سایت نیز باید به گونه ای طراحی شود که مطالب سایت را به صورت کلی در دسترس قرار دهد.

 بهبود وضعیت سئوی سایت:

یکی از مزیت های بسیار مهم طراحی سایت اختصاصی بهبود وضعیت سئوی سایت است چون برنامه نویسان  تمام اصول مهم را در طراحی وب سایت اختصاصی دقیقتر پیاده سازی خواهند کرد و برخی از ویژگی های مهم برای کسب رتبه ی بالا در نتایج جستجوی گوگل را که تاثیر بسیار خوبی بر سئوی سایت خواهد داشت را برای سایت در نظر می گیرند.

سرعت بالا:

همانطور که می دانید یکی از فاکتورهای بسیار مهم گوگل برای رتبه دهی سایت ها سرعت مناسب و استاندارد است. گوگل با در نظر گرفتن برخی شاخص ها سرعت سایت و تجربه ی کاربری را مورد بررسی قرار می دهد.

تگ های متا:

طراح سایت باید در هنگام ایجاد تگ های هدینگ، تگ عنوان، تگ متا و ... قسمت های مختلف را در نظر بگیرد تا تنظیم این مشخصات برای هر صفحه راحت و امکان پذیر باشد.

سازماندهی صفحات:

یکی از موارد بسیار مهم در ایجاد تجربه ی مناسب کاربری در سایت سازمانی دهی صفحات سایت است. با طراحی سایت اختصاصی دسته بندی مطالب به گونه ای صورت می گیرد که خطاهای احتمالی از جانب افراد برای دسته بندی مطالب کمتر شود.

ایندکس صفحات:

در طراحی وب سایت اختصاصی طراح سایت برخی تنظیمات را اعمال می کند که به واسطه ی آن ها مشخص می شود کدام صفحات سایت ایندکس (خزش) شوند و کدام یک ایندکس نشوند در واقع به نوعی بودجه ی خزش صفحات سایت توسط ربات های جستجوگر گوگل را بهینه سازی می کنند.

ایجاد لینک داخلی:

[caption id="attachment_450" align="aligncenter" width="800"]طراحی سایت اختصاصی طراحی سایت اختصاصی[/caption]

ایجاد لینک های داخلی بین صفحات سایت یکی از موضوعات بسیار مهم سئوی سایت است. در طراحی اختصاصی سایت طرح لینکدهی بین صفحات همزمان با طراحی صفحات سایت توسط طراح انجام می شود.

مزیتی که لینکدهی داخلی بین صفحات سایت  وجود دارد این است که تشخیص مووضوع صفحات سایت توسط گوگل راحتتر می شود و نتیجتا آن صفحات زودتر ایندکس خواهند شد.

طراحی واکنش گرا:

در طراحی سایت اختصاصی ریسپانسیو بودن صفحات سایت بسیار حائز اهمیت است. طراحان سایت با توجه به این موضوع که استفاده از گوشی موبایل برای کارهای اینترنتی روز به روز در حال رشد است بنابراین در طراحی اختصاصی صفحات سایت آن ها را به گونه ای طراحی می کنند که برای تمام کاربران با استفاده از هر دستگاهی تجربه ی خوبی از مراجعه به سایت شما داشته باشند. گوگل نیز با توجه به اهمیت بالایی که برای نسخه های موبایل در نظر گرفته است ریسپانسیو بودن سایت را متوجه خواهد شد.

امکان توسعه ی وب سایت:

در طراحی وب سایت اختصاصی می توانید بدن هیچ محدودیتی هر نوع امکاناتی که کمک به بهتر شدن سایتتان خواهد کرد را به سایت خود اضافه کنید در صورتی که برای وب سایت هایی که از محتوای آماده استفاده می کنید تنها با افزودن برخی از افزونه ها می توایند امکانات محدودی را به سایت خود اضافه کنید.

انعطاف پذیری بیشتر با هاست:

با طراحی وب سایت اختصاصی امکان کنترل هاست  برای شما فراهم می شود. در واقع شما می توانید به صورت دوره ای از اطلاعاتی که در سایت خود دارید بکاپ  گرفته و ذخیره نمایید. همچنین می توانید عملکرد سرور خود را تحت نظر داشته باشد.

با طراحی سایت اختصاصی امکان پیکربندی سیستم مدیریت محتوای بر روی هاست و افزودن فناوری های مختلف برای شما فراهم می شود.

[caption id="attachment_449" align="aligncenter" width="648"]طراحی سایت اختصاصی طراحی سایت اختصاصی[/caption]

استفاده از زبان برنامه نویسی ASP.NET برای وب سایت اختصاصی چه مزایایی دارد؟

زبان برنامه نویسی ASP.NET یک تکنولوژی انعطاف پذیر برای توسعه وب است که با استفاده از زبان سی شارپ یا ویژوال بیسیک در این تکنولوژی می توان یک سایت پویا طراحی کرد. استفاده از یک سایت پویا می تواند برای نیازهای کاربران و مدیرسایت پاسخگوی بهتری باشد.

این تکنولوژی بر گرفته از Active Server Page است و نخستین بار توسط مایکروسافت در سال 2002 عرضه شد.

با استفاده از ASP.NET کاربران نمی توانند کد اصلی سایت را ببینند و تنها می توانند نتیجه ی آن را در مرورگر مشاهده کنند.

دیتا بیس قابل استفاده برای سایت هایی که ASP برای آن ها به کار رفته است sql server  است که این سرورها قابلیت راه اندازی را فقط بر روی سرورهای ویندوزی دارند. توجه داشته باشید برای سرورهای لینوکسی شما نمی توانید از asp.net استفاده کنید بنابراین برای استفاده از آن باید سیستم عامل سرویس دهنده را تغییر دهید.

سفارش طراحی سایت اختصاصی به شرکت زرکیا

برای سفارش طراحی وب سایت به صورت اختصاصی می توانید از خدمات زرکیا استفاده کنید. مجموعه زرکیا با 18 سال سابقه کاری در زمینه ی برنامه نویسی و طراحی وب سایت فعالیت دارد و می تواند سایت شما را به صورت اختصاصی و بر اساس نیاز شما طراحی کند.

An error has occurred. This application may no longer respond until reloaded. Reload 🗙