طراحی سایت سازمانی

یکی از مهم ترین وظایف هر سازمان دولتی و خصوصی ارائه خدمات سریع به ارباب رجوع است امروزه با رشد اینترنت و کامپیوتری شدن کارها هر سازمان مهم از ارگان های دولتی گرفته تا شرکت های خصوصی باید یک سایت سازمانی داشته باشد. بسیاری از افراد تصور می کنند که یک سایت سازمانی فقط وظیفه اطلاع رسانی خبر های مهم سازمان را دارد اما بهتر است بدانید که یک سایت سازمانی خوب باید بتواند بیشتر کار هایی که قبلاً به صورت فیزیکی در سازمان انجام می شد را انجام دهد. می توان گفت مهم ترین هدف از طراحی سایت سازمانی کاهش میزان فعالیت های فیزیکی ارباب رجوع و کارمند و همچنین کم کردن کاغذ بازی های اداری می باشد. معمولا طراحان سایت سازمانی قبل از طراحی سایت با تمام مویرگ ها و قسمت های اداره و شرکت مورد نظر آشنایی کامل پیدا می کنند.

مزایای طراحی سایت سازمانی

سریع شدن کار ها

یکی از گرانبهاترین چیز های هر انسانی وقت می باشد. طراحی سایت سازمانی می تواند تا حد قابل توجهی باعث سرعت بخشیدن به کارهای اداری و کاهش اتلاف وقت شود. همچنین اگر یک سازمان سایت داشته باشد مراجعه کنندگان آن نه تنها در وقت اداری بلکه در طول ۲۴ساعت می توانند به آن مراجعه کنند.

کاهش مراجعه حضوری

بسیاری از افراد برای اموری به سازمان ها مراجعه می کنند. که اصلا نیاز به حضور فیزیکی نیست. اما اگر یک سازمان سایت داشته باشد بیشتر افرادی که برای امور غیر ضروری به آن سازمان مراجعه می کنند می توانند کار ها ‌ و سوالات خود را از طریق سایت بپرسند و دیگر نیاز به مراجعه حضوری آن ها نباشد. این کار خود به خود باعث کاهش مراجعه حضوری به سازمان می شود که همین موضوع مزایای زیادی از جمله خلوت شدن سازمان و ارائه خدمات بهتر در زمان کوتاه تر به ارباب رجوع می شود.

رضایت بیشتر ارباب رجوع

یکی از مهم ترین هدف های هر سازمانی جلب رضایت مشتریان و ارباب رجوع های خود می باشد که همواره برای تحقق آن کارمندان و عوامل سازمان ها تلاش می کنند. بهتر است بدانید که  طراحی سایت می تواند کمک بسیاری به رسیدن به این هدف می کند. زیرا طراحی سایت باعث بالاتر رفتن کیفیت و سرعت کار در یک سازمان می شود که همین امر به جلب رضایت مشتری کمک بسیاری می کند.

مهمترین عنصر های کلیدی یک سایت سازمانی کدامند؟

[caption id="attachment_279" align="alignnone" width="800"]طراحی سایت سازمانی طراحی سایت سازمانی[/caption]

عوامل زیادی بر داشتن یک سایت سازمانی خوب تاثیر دارد. گزینه های زیر نیز برخی از آن ها می باشند.

طراحی بصری خوب

یک طراحی سایت سازمانی در واقع نشان دهنده قدرت الکترونیکی یک سازمان می باشد به همین خاطر باید به صورت کاملا حرفه ای طراحی شود. می توان گفت که طراحی بصری یک سایت که شامل لوگوها، تم ها ، رنگ ها و فونت ها می شود مهم ترین عامل در حرفه ای نشان دادن یک وب سایت است. به همین خاطر طراحان سایت سازمانی باید توجه ویژه ای به طراحی بصری داشته باشند.

کیفیت محتوا

یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که مخاطبان هر سایتی مخصوصاً سایت های سازمانی هنگام مراجعه به سایت به آن توجه می کند محتوای سایت می باشد. بنابراین رعایت اصول محتوا و بارگذاری یک محتوای خوب در سایت الزامی می باشد. توجه کنید که دو اصل مهم برای نوشتن یک محتوای خوب این است که توجه کنید که چه چیزی می گویید و چگونه آن را بیان می کنید. محتوای خوب باید به گونه ای باشد که علاوه بر بیان نکات آموزنده بسیار جذاب باشد تا خواننده را به خود جذب کند.

مسیریابی مناسب در سایت

می توان گفت که مسیریابی سایت یک نوع جی پی اس برای سایت محسوب می شود به همین خاطر هنگام طراحی سایت سازمانی باید به آن توجه کنید. یک سایت سازمانی باید به گونه ای طراحی شود که کاربران آن بتوانند به راحتی و بدون هیچ مانعی در آن حرکت کنند و به قسمت های مختلف سایت بروند. معمولا در سایت های سازمانی نوار جستجو در پایین و کنار سایت قرار دارد تا به خوبی در دید کاربران باشد. طراحی این پنل ها باید به گونه ای باشد که در عین سادگی بسیار جذاب باشند. فراموش نکنید که ارباب رجوع های سایت شما علاقه دارند بتوانند در کمترین زمان ممکن به مطلب مورد نظر خود دست یابند.

گزینه Call to Action

Call to Action در واقع مجموعه‌ای از کلمات جذاب و کاربردی می باشند که تاثیر زیادی بر بالا بردن سرعت سایت دارند. هنگام انتخاب کلمات مناسب برای Call to Action باید توجه کنید که مناسب ترین و جذاب ترین کلمات را با توجه به افراد مراجعه کننده به سایت و نوع فعالیت آن انتخاب کنید . بهتر است بدانید در سایت های سازمانی Call to Action باید به صورت مدام به روز شود. درواقعه شما باید تمام تلاش خود را بکنید تا بتوانید یک سری مطالب و خدمات جذاب و کارآمد را به مخاطبان خود ارائه دهید.

اعتبار سایت سازمانی

یک سایت سازمانی موفق باید بتواند اعتماد مشتریان خود را جلب کند. می توان گفت یکی از مهم ترین معیار های جلب اعتماد مشتریان هر سازمانی داشتن یک وب سایت معتبر  سازمانی می باشد. تنها در صورتی می توانید یک سایت سازمانی معتبر داشته باشید که به تمام موارد کوچک و بزرگ موثر در طراحی سایت توجه داشته باشید. برای مثال :

  • حتما باید یک محتوای خوب از نظر گرامی و شیوه بیان مطالب در سایت بارگذاری کنید.
  • هنگام طراحی هر سایتی ابتدا باید به هدف از راه اندازی آن توجه کرد تا بتوان سایت را با توجه به موضوع آن طراحی کرد.
  • یکی دیگر از موارد مهم که برای داشتن یک سایت سازمانی معتبر نیاز است امکان دسترسی از طریق سایت به شبکه های اجتماعی می باشد.

شما با رعایت مجموعه این موارد بیان شده می توانید اعتماد کاربران را جلب کنید تا ارباب رجوع بتواند با خیال راحت اطلاعات خود را در سایت بارگذاری کند.

[caption id="attachment_270" align="aligncenter" width="500"]طراحی سایت سازمانی طراحی سایت سازمانی[/caption]

سایت موبایل فرندلی

در دنیای امروزه استفاده از موبایل و دسترسی به تبلت و لب تاب بسیار آسان شده است. به همین خاطر امکان این که کاربران سایت شما از طریق تلفن همراه و دیگر وسایل قصد ورود به سایت را داشته باشند بسیار زیاد است. در این جا می توان به اهمیت طراحی سایت ریسپانسیو پی برد. یک سایت سازمانی خوب باید بگونه ای طراحی شود که امکان دستیابی به آن از طریق همه وسایل امکان پذیر باشد.

بهینه سازی موتور جستجو (سئو)

معمولا سایت های سازمانی هم همچون دیگر سایت ها به وسیله موتور های جستجو گوگل رتبه بندی می شوند. یکی از مهم ترین معیار های موتور های جستجوی گوگل برای رتبه بندی سایت ها بهینه سازی خوب و سئو عالی سایت می باشد.  یکی از رایج ترین و مهمترین مشکلاتی که طراحان سایت های سازمانی دارند این است که به بهینه سازی سایت توجه نمی کنند و تمام توجه خود را صرف طراحی ظاهر خوب برای سایت می کنند. و این در صورتی است که یک سایت  تنها با داشتن یک طراحی بصری خوب و محتوای قوی می تواند رتبه خوبی را در گوگل کسب کند . حال فکر کنید که سایت شما طراحی خوبی دارد اما اگر نتواند در گوگل رتبه خوبی کسب کند و بالا نیاید به چه دردی می خورد.

بیشتر بدانید:

سوالات متداول

آیا ما خودمان می توانیم  یک سایت سازمانی طراحی کنیم؟

شما تنها در صورتی می توانید یک سایت سازمانی را طراحی کنید که در این زمینه آموزش دیده باشید زیرا طراحی سایت های سازمانی دارای پیچیدگی بیشتری نسبت به سایر سایت ها است.

قیمت طراحی سایت های سازمانی به چه صورت است؟

قیمت سایت های سازمانی نسبت به پیچیدگی که در طراحی دارند بسیار مناسب است.

An error has occurred. This application may no longer respond until reloaded. Reload 🗙