پلاگین ویژوال کامپوزر چیست؟ امکانات جدید برای سایت وردپرس شما

ممکن است شما نیز جزء آن دسته از افراد علاقه‌مند به استفاده از وردپرس باشید اما، به دلیل عدم آگاهی از علم برنامه نویسی این موضوع برایتان نگران کننده هست و ممکن است اشتیاق شما را برای رفتن به سمت وردپرس کم کند. اما وجود راه های مختلف برای استفاده راحت تر از سایت وردپرس تا حد زیادی نگرانی شما را کم می کند و  می توانید با خیال راحت تر تغییرات مورد نظر خود را اعمال کنید. یکی از این راه حل ها استفاده از پلاگین ویژوال کامپوزر می باشد. این پلاگین جزء پرفروش ترین پلاگین های سایت زرکیا می باشد. پلاگین ویژوال کامپوزر به شما این امکان را می دهد که بدون کد نویسی عمل ویرایش و حذف صفحات سایت خود را انجام دهید. به طور کلی می توان گفت یکی از بهترین و محبوب ترین پلاگین ها، پلاگین ویژوال کامپوزر است، که با انواع زیادی از قالب ها سازگار است؛ و شما با استفاده از این افزونه می توانید استایل های دلخواه خود را بر روی متن اعمال کنید. همچنین می توانید تصاویر و ویدیو های مد نظر را به صفحات سایت اضافه نمایید. یکی از مواردی که موجب استفاده بیشتر از افزونه ویژوال کامپوزر شده است این است، که در این افزونه برخی از گزینه های از پیش طراحی شده وجود دارد که با فعال سازی یا غیر فعال سازی این گزینه ها می توانید تغییرات دلخواه را در محتواهای تصویری و متنی سایت اعمال نمایید. در این قسمت می خواهیم شما را با ویژگی های دیگر افزونۀ ویژوال کامپوزر آشنا کنیم؛ از ویژگی های مهم این افزونه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویرایشگر درگ و دراپ:

استفاده از افزونۀ ویژوال کامپوزر این امکان را به شما می دهد که به راحتی آیکون های مد نظرتان را از مخزن اصلی آن انتخاب نموده و در جای مورد نظر خود بکشید.   نمای گرافیکی افزونه ویژوال کامپوزر

عدم استفاده از کد:

در واقع می توان گفت که ویژوال کامپوزر موجب افزایش توانایی شما در توسعه صفحات وب می شود؛ و نکته جالب این است که طراحی سایت و توسعه آن را بدون نگرانی و همچنین طراحی سایت بدون کدنویسی را برای شما امکان پذیر می کند.

با افزونه ویژوال کامپوزر حق انتخاب بیشتری در انتخاب تم دارید:

یکی دیگر از ویژگی های پلاگین ویژوال کامپوزر امکان انتخاب بیشتر تم ها برای سایت های وردپرسی است. با استفاده از این افزونه به راحتی می توانید تم های مورد نظر خود را دانلود و نصب کنید.

پیش نمایش سریع تغییرات:

استفاده از پلاگین ویژوال کامپوزر این امکان را به شما می دهد که به راحتی تغییرات اعمال شده در سایت را مشاهده نمایید. این ویژگی به طراحان سایت کمک می کند تا با انتخاب های بیشتر در کمترین زمان به نتیجه‌ی دلخواه خود دست یابند.

متناسب بودن با قالب های وردپرس:

انطباق با اکثر تم‌های وردپرسی از دیگر ویژگی های پلاگین ویژوال کامپوزر می باشد. برای آن دسته از افرادی که قصد تغییر تم سایت خود را دارند استفاده از این افزونه کار را برای آن ها راحتتر و سریع تر خواهد کرد.

پلاگین ویژوال کامپوزر المان های طراحی متنوعی را ارائه می دهد:

یکی دیگر از خصوصیات پلاگین ویژوال کامپوزر این است که برای طراحی بهتر سایت المان های مختلفی را ارائه می دهد. از جمله المان های طراحی می توان به جدا کننده ها، text bax ها، دکمه، لوگو و ... اشاره کرد. تمام این المان ها قابل دانلود بوده و شما می توانید پس از دانلود به راحتی برای دیزاین سایت خود از آ ن ها استفاده نمایید. لازم به ذکر است که این المان ها قابلیت ویرایش و حذف را دارند.

قابلیت کنترل فضاهای آزاد:

با استفاده از افزونۀ ویژوال کامپوزر می توان تمام فضاهای صفحه سایت را به اندازه دلخواه تنظیم کرد؛ یعنی اینکه شما می توانید با استفاده از این افزونه اندازه سطرها، ستون ها و سایر فضاها را بر اساس سلیقه خود تغییر دهید. بیشتر بخوانید:

طراحی سایت ریسپانسیو:

با توجه به مقالات قبلی که به خاصیت ریسپانسیو سایت و اهمیت آن اشاره شده است. استفاده از پلاگین ویژوال کامپوزر می تواند نقش مهمی در طراحی سایت ریسپانسیو داشته باشد، و شما با استفاده از این افزونه می توانید سایت یا اپلیکیشن ها را به گونه‌ای طراحی کنید که قابلیت نمایش درست و کامل صفحات را در تمام دستگاه ها داشته باشد.

با پلاگین ویژوال کامپوزر امکان طراحی پس زمینه فراهم می شود:

همانطور که می دانید طراحی کاربری یکی از موارد بسیار مهمی است که در جذب بیشتر کاربران نقش مهمی ایفا می کند. این افزونه با طراحی کاربری هماهنگی مناسبی دارد و شما دیگر نگرانی برای نحوه نمایش و نحوه چینش عناصر سایت نخواهید داشت.

امکانات لازم برای برنامه نویسی:

شاید برای بسیاری از کاربران آگاهی و یادگیری زبان برنامه نویسی برای مواقع ضروری در استفاده از سایت وردپرس زمانبر و نگران کننده باشد اما، خبر خوشحال کننده این است که با استفاده از این افزونه دیگر دست شما برای ایجاد تغییرات و توسعه صفحات وب باز بوده و بدون استفاده از کد به راحتی می توانید تغییرات مورد نیاز را برای صفحات سایت اعمال نمایید. امکانات پلاگین ویژوال کامپوزر با وجود مزیت‌های پلاگین ویژوال کامپوزر که به آن ها اشاره کردیم ممکن است. معایبی نیز داشته باشد در قسمت زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد:

طراحی سخت و پیچیده پلاگین ویژوال کامپوزر:

طراحی پیچیده و سخت پلاگین Visual Composer به عنوان یکی از معایب اصلی آن شناخته شده است. به طور کلی هرچه افزونه‌ها و ماژول‌های نرم افزاری ساده تر طراحی شوند طرفداران بیشتری خواهند داشت، چون کار با آن‌ها راحت تر بوده و ایرادات کمتری خواهد داشت. گرچه افزونه‌های پیچیده قابلیت‌های بیشتر دارند اما، احتمال رخداد خطا نیز به مراتب بیشتر از ماژل‌های ساده است. بنابراین طراحی ماژول‌های سخت و پیچیده نسبت به ساده ها در اولویت بعدی قرار خواهند گرفت. نکته قابل توجه این است که پلاگین ویژوال کامپوزر به تنهایی عملکرد مناسب و مورد پسندی دارد اما، در صورت استفاده همزمان با افزونه های دیگر ممکن است عملکرد آن کاهش یابد و با خطاهای احتمالی رو به رو شوید.

برای کتابخانه ها به عنوان یک سربار اضافی محسوب می شود:

یکی از مشکلات اساسی پلاگین ویژوال کامپوزر، تحمیل بار اضافه به سرور سایت است. بار اضافه برای سرور به دلیل المنت های این افزونه و کتابخانه های زیادی باید استفاده شوند که استفاده از آن ها بار سایت را سنگین تر خواهد کرد. به طور کلی استفاده از ویژوال کامپوزر موجب سنگین شدن سایت می شود و این اتفاق برای سایت ورد پرس مناسب نیست.

راه حل برای رفع این مسئله:

می توانید برای میزبانی سایت وردپرسی خود از سرویس های قدرتمندی مانند هاست ابری، سرویس هاست وردپرسی استفاده کنید. عکس راهنما- المنت های پلاگین ویژوال کامپوزر

امکان ویرایش به صورت زنده وجود ندارد:

از مشکلات دیگر ویژوال کامپوزر این است که نمی توانید به صورت زنده ویرایش صفحات سایت را انجام دهید. توجه داشته باشید هنگام ویرایش صفحات به صورت زنده شما به راحتی و در همان لحظه که در حال اعمال تغییرات سایت می باشید، امکان مشاهده تغییرات جدید فراهم می شود. اما با استفاده از پلاگین ویژوال کامپوزر شما نمی توانید تغییرات آنی را مشاهده کنید.

عدم امکان استفاده از کلید Undo در پلاگین ویژوال کامپوزر

اینکه شما نمی توانید تغییرات ایجاد شده را به حالت اول برگردانید نیز از دیگر مشکلات پلاگین ویژوال کامپوزر است. همانطور که می دانید گزینه‌ی  Undo یا ctrl+z در بازگشت به حالت قبل از تغییرات استفاده می شود اما متاسفانه ویژوال کامپوزر از این امتیاز بی بهره است. و شما نمی توانید تغییرات اعمال شده را به حالت قبل برگردانید.

نسخه های رایگان وجود ندارد:

از مواردی که نسبت به افزونه های رقیب می توان به عنوان یک مشکل یاد کرد؛ عدم وجود نسخۀ رایگان افزونه است. و این مسئله موجب می شود کاربرانی که می خواهند از این پلاگین برای سایت خود استفاده کنند، نتوانند قبل از خرید آن را تست کنند. چون یکی از مواردی که موجب جذب بیشتر مشتری می شود جلب اعتماد آن ها است. آن‌ها باید بتوانند خرید راحت و مطمئنی داشته باشند. بنابراین در صورتی که نتوانند از خرید خود مطمئن شوند احتمال اینکه ریسک خریدن محصول را نپذیرند افزایش می یابد. در این مقاله‌ی آموزشی اطلاعاتی در خصوص پلاگین ویژوال کامپوزر، مزایا و معایب آن را ارائه دادیم. امیدوارم مورد استفاده شما قرار گیر. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید سوالات خود را با کارشناسان درمیان بگذارید.
An error has occurred. This application may no longer respond until reloaded. Reload 🗙