تگ‌ های متا چیست و چه تاثیری روی سئو سایت دارند؟

بسیاری از افراد عقیده دارند که برای افزایش رتبه سئو سایت تنها کافی است که تگ های مناسب را اضافه کنید بهتر است بدانید این تنها یک تصور اشتباه است. زیرا تگ های مناسب تنها بخشی از الگوریتم های رتبه بندی گوگل می باشند نه همه آن. با این که بسیاری از افراد حساب ویژه ای روی تگ های متا باز می کنند اما توجه داشته باشید که به هیچ وجه تگ های متا نمی توانند برای سایت شما معجزه کنند و به صورت نجومی رتبه سئو سایت فروشگاهی شما را افزایش دهند. اما  این گونه از تگ ها می توانند به معرفی بهتر محتوای سایت شما و درک بهتر مطالب برای کاربران کمک کنند. ولی اگر این تگ ها به خوبی به کار برده نشوند می توانند تاثیرات منفی زیادی روی سایت شما به جا بگذارند.

تگ های متا چه چیزی هستند؟

تگ های متا تکه هایی از متن هستند که محتوای یک صفحه را توصیف می کنند.  معمولا تگ های متا خود به صورت مستقل در صفحه ظاهر نمی شوند و تنها می توان آن هارا در کد منبع ضفحه مشاهده کرد. تگ های متا اساساً توصیفگرهای محتوای کوچکی هستند که به موتورهای جستجو کمک می کنند صفحه وب درباره چیست. یکی از کار های مهم تگ های متا نمایش اطلاعات  htmlدر سندمی باشد.

معمولا برنامه نویسان این اطلاعات را تگ های متا می نامند. این در حالی است که این گونه از اطلاعات در صفحه وب برای کاربران قابل نمایش نمی باشند بلکه تنها موتور های جستجو گوگل هنگام خزیدن در صفحه می توانند این اطلاعات را ببینند. معمولا فرا داده ها برای درک بیشتر توضیحات یک صفحه وب توسط موتور های جستجو گوگل مورد استفاده قرار می گیرند. آنها می توانند از این اطلاعات برای اهداف رتبه بندی، برای نمایش قطعات در نتایج جستجو استفاده به طور خلاصه، متا تگ ها چیزهای اساسی برای همه موتورهای جستجو هستند که در کد HTML صفحه وب سایت ظاهر می شوند و به موتور جستجو می گویند که صفحه در مورد چیست. آنها اولین نقطه تماس برای همه موتورهای جستجو هستند.

 بیشتر بخوانید:

انواع meta tags

 تگ‌های متا برچسب عنوان: <title> عنوان </title>

تگ عنوان اولین عنصر HTML است که صفحه وب شما را برای موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان شناسایی می کند. عنصر عنوان از همه مرورگرها از جمله کروم، فایرفاکس، سافاری و اکسپلورر پشتیبانی می کند. تگ های متا عنوان برای رتبه بندی شما بسیار مهم هستند. برای بهبود برچسب عنوان خود، سعی کنید یک جمله کوتاه با مرتبط ترین کلمات، محتوا و هدف صفحه منعکس شده بنویسید. آن را کوتاه و منسجم نگه دارید.

تگ های عنوان مهمترین تگ های متا هستند. این تگ ها تاثیر واقعی بر رتبه بندی جستجو دارند و شاید به همان اندازه برای کاربر عادی قابل مشاهده باشند. آنها را در بالای مرورگر خود خواهید یافت (برای صفحات جستجوی ارگانیک یا برای صفحات فرود PPC) برچسب عنوان به تنهایی می تواند بر رتبه بندی موتور جستجوی شما تاثیر بگذارد.

 تگ های متا برچسب توضیحات: Meta Name="Description">

این برچسب که به توضیحات نام متا معروف است بیشترین کارایی را برای خلاصه کردن صفحه وب دارد.  موتورهای جستجو معمولا توضیحات تگ های متا را در نتایج جستجو در زیر تگ عنوان شما نمایش می دهند. توضیحات یک متا تگ مفید است که به موتورهای جستجو و خود جستجوگران توضیح می دهد که صفحه شما در مورد چیست. همچنین بهتر است بدانید که گوگل از تگ توضیحات متا برای رتبه بندی استفاده نمی کند. اما با این حال، تأثیر قابل توجهی بر CTR صفحه شما دارد زیرا در نتایج جستجو ظاهر می شود. توضیحات متا اگر به خوبی نوشته شده باشد، یک تبلیغ کوچک با فراخوانی واضح است.

 متا تگ های تگ توزیع: Meta Name="Distribution">

این متا تگ سطح یا درجه توزیع صفحه وب شما و نحوه رتبه بندی آن در رابطه با روش های توزیع در شبکه جهانی وب را مشخص می کند. در حال حاضر تنها سه فرمت توزیع توسط تگ توزیع پشتیبانی می شود:

  • جهانی - نشان می دهد که صفحه وب شما برای همه است،
  • محلی - در نظر گرفته شده برای توزیع محلی سند شما،
  • IU - برای استفاده داخلی، برای استفاده عمومی در نظر گرفته نشده است.

بنابراین، اگر این تگ های متا را در منبع صفحه وب خود قرار دهید و تصادفی IU را انتخاب کنید، در نهایت ممنوع می شوید و نمی توانید آن را پیدا کنید. اگر از این تگ استفاده می کنید، همیشه از گزینه Global استفاده کنید.

انواع تگ های متا

چگونه تگ های متا خود را بهبود ببخشیم؟

اگر می‌خواهید عملکرد خود را با تگ های متا بررسی کنید در اینجا یک چک لیست سریع برای شروع شما وجود دارد:

  • بررسی کنید که آیا همه صفحات و محتوای شما دارای برچسب عنوان و توضیحات متا هستند یا خیر.
  • شروع به توجه بیشتر به عناوین خود و نحوه سازماندهی محتوای خود کنید.
  • فراموش نکنید که تصاویر خود را با متن جایگزین نشانه گذاری کنید.
  • از تگ های متا ربات استفاده کنید تا به موتورهای جستجو بگویید چگونه به محتوای شما دسترسی پیدا کنند.
  • به دنبال صفحات تکراری باشید و از تگ‌های متعارف استفاده کنید تا محتوای خود را با محتوای تکراری یا مشابه تبدیل نکنید.
  • یک چک لیست از مراحلی که باید هنگام ایجاد محتوای جدید تکرار کنید، ایجاد کنید و تگ های متا را به بخشی از روال خود تبدیل کنید.

اهمیت meta tags

همانطور که قبلا ذکر شد تگ های متا جزئیات بیشتری را در مورد سایت شما به موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان سایتی که سایت شما در SERP با آنها مواجه می شود، ارائه می دهد. آنها را می توان برای برجسته کردن مهمترین عناصر محتوای شما بهینه کرد و وب سایت شما را در نتایج جستجو متمایز کرد.

موتورهای جستجو به طور فزاینده ای برای یک تجربه کاربری خوب ارزش قائل هستند و این شامل اطمینان از این است که سایت شما به بهترین شکل ممکن درخواست کاربر را برآورده می کند. تگ های متا با اطمینان از اینکه جستجوگران اطلاعاتی که باید در مورد سایت شما بدانند در ابتدا به صورت مختصر و مفید به این امر کمک می کنند.

تگ های متا دو نوع اند یک دسته از آن ها که کاربد زیادی در ساختار صفحه دارند مغمولا پیمایش سایت را برای گوگل راحت می کنند. اما دسته دیگر از آن ها موتور های جستجو را راهنمایی می کنند و برای آنان مشخص می کنند که کدام بخش از صفحه مهم است و کدام بخش باید نادیده گرفته شود. این می تواند به بهبود قدرت، افزایش حضور جستجو و در نتیجه رتبه های بالاتر کمک کند

اهمیت تگ های متا

چگونه از تگ های متا برای بهبود سایت خود استفاده کنیم؟

شاید بسیاری از شما با مطالعه این مقاله به فکر استفاده  از meta tags برای بهبود رتبه سایت خود افتاده باشید. ولی نمی‌دانید چگونه باید از این تگ ها استفاده کنید. بهتر است بدانید که تنها زمانی می تواند از این گونه تگ ها در سایت خود استفاده کنید که تخصصی در این زمینه داشته باشید. ولی پیشنهاد ما به شما مراجعه به شرکت طراحی سایت زر کیا می باشد. زر کیا یکی از بهترین شرکت ها در این زمینه می باشد که کارکنان آن جز بهترین متخصصین در این زمینه می باشند.

سوالات متداول

  • آیا استفاده از meta tags می تواند به بهبود رتبه سایت کمک کند؟ همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم اینگونه از تگ ها می توانند تاثیرات خوبی روی رتبه سایت شما بگذارم ولی نمی تواند در بهبود رتبه آن معجزه کنند.
  • چرا استفاده از meta tags برای سئو کاران اهمیت دارد؟ تگ های متا می تواند در بهبود رتبه سایت تاثیر داشته باشند به همین خاطر سئو کاران به آن ها اهمیت زیادی می دهند.
An error has occurred. This application may no longer respond until reloaded. Reload 🗙