طراحی سایت املاک

معمولا همه ما هنگامی که قصد خرید و یا اجاره خانه یا ملکی را داریم ابتدا با توجه به منطقه ملک قیمت آن را از گوگل سرچ می کنیم. به همین خاطر بسیاری از املاکی ها تصمیم گرفتند که برای ارتقا کار خود سایت املاک داشته باشند تا بتوانند به خوبی خود را به همه ایران معرفی کنند. طراحی سایت املاک این روز ها رونق زیادی دارد. زیرا بسیاری از املاکی ها به دنبال طراحی سایت برای خود هستند. البته تعداد زیادی از مشاوران و شرکت ها نیز وجود دارند که برای انتشار اطلاعات و دادن مشاوره رایگان به مردم به طراحی سایت املاک روی آورده اند. یک طراح سایت املاک باید توجه داشته باشد که سایت های املاک ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و برای طراحی آن ها باید این ویژگی ها را به خوبی بشناسند.

مهم ترین مزایای طراحی سایت املاک

یکی از مهم ترین مزایای داشتن سایت املاک این است که امکان فعالیت شما در طول ۲۴ساعته وجود دارد و در هر زمانی حتی مواقعی که شما در سایت نیز فعال نیستید امکان فعالیت سایت وجود دارد و مشتری می تواند درخواست خود را ثبت کند تا شما موقعی که در سایت فعالیت داشتید به درخواست ها رسیدگی کنید. همچنین شما می توانید با سئو پیشرفته و بهینه سازی مناسب سایت خود را به یکی از رتبه های برتر گوگل تبدیل کنید تا مشتریان تنها با یک سرچ در مورد املاک با سایت شما آشنایی پیدا کنند و شما بتوانید به راحتی اطلاعات خود را منتشر کرده و به افرادی که نیاز دارند مشاوره دهید. از مهمترین امکاناتی که یک  سایت بنگاه املاک باید داشته باشد می توان  به موارد ذیل اشاره کرد :

  • اگر فردی قصد خرید و یا اجاره ملکی را به صورت اینترنتی داشته باشد باید سایت این امکان را داشته باشد که کاربر بتواند بیعانه پرداخت کند.
  • همچنین سایت باید فیلتری را داشته باشد تا بتوان متراژ و تعداد اتاق ها را مشخص کند.
  • همچنین هنگامی که یک ملک را در سایت قرار میدهید علاوه بر توضیحات کامل در مورد آن باید عکس ها و ویدئو های مرتبط با آن وجود داشته باشد.
  • همچنین باید این امکان وجود داشته باشد که کاربر بتواند به به موقعیت اماکن اطراف دسترسی داشته باشد.
  • همچنین این امکان باید وجود داشته باشد که افراد مختلف بتوانند ملک های فروشی خود را در سایت ثبت کنند.
  • کاربر باید بتواند موقعیت جغرافیای ملک را کامل مشاهده کند.
  • علاوه بر تمام مواد گفته شده یک سایت املاک موفق باید اخبار روز مسکن را در سایت خود منتشر کند.

مهم ترین ویژگی هایی که یک سایت املاک باید داشته باشد

طراحی سایت املاک

اگر شما نیز جزء آن دسته از افراد هستید که میخواهید یک طراحی سایت املاک خود را انجام دهید تا یک سایت املاک موفق داشته باشید باید به یک سری از ویژگی های مهم توجه کنید.

جستجوی پیشرفته

می توان گفت که جستجوی پیشرفته در واقع یکی از مهم ترین نکاتی است که یک طراح سایت املاک حتما باید به آن توجه داشته باشد. زیرا هر کاربری که وارد سایت املاک می شود قصد دارد که در مورد موقعیت ملک، متراژ و قیمت آن اطلاعاتی را به دست آورد. به همین خاطر باید امکان این وجود داشته باشد که کاربر بتواند با یک جستجو به اطلاعات مورد نظر خود در مورد ملک انتخابی دست یابد. توجه داشته باشید که این یک امر بسیار مهم است زیرا اگر کاربر نتواند به اطلاعات مورد نظر خود دست یابد باعث نارضایتی او و در نتیجه کاهش میزان کاربران سایت می شود.

بیشتر بدانید

امکان درج تصویر

یکی از مهمترین مواردی که در سایت های املاک و سایر سایت های نظیر آن ها باید به صورت ویژه به آن توجه شود درج تصاویر باکیفیت و جذاب است. زیرا یک کاربر تنها زمانی که ملک را مشاهده کند تصمیم به خرید و یا اجاره آن میگیرد. بنابراین توجه داشته باشید که درج تصاویر در سایت شما باید به گونه ای باشد که کاربر بتواند به راحتی با آن ارتباط بگیرد و حس کند که ملک را از نزدیک مشاهده می کند. فراموش نکنید که این یک نکته بسیار مهم است و تاثیر زیادی بر میزان فروش و اجاره ملک ها دارد. بسیاری از مشاوران طراحی سایت تاکید می کنند که اگر کیفیت تصاویری که در سایت درج می شوند مناسب نباشد به شکل قابل توجه ای سایت کاربران خود را از دست میدهد.

تماس با ما

یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که هنگام طراحی سایت املاک حتما باید به آن توجه شود قرار دادن بخش تماس با ماست. زیرا این بخش نقش بسیار مهمی در سایت های املاک دارد برای مثال: اگر یک کاربر ملک مورد نظر را انتخاب کند و قصد خرید آن را داشته باشد حتما باید یک راه ارتباطی وجود داشته باشد تا به شما اطلاع دهد که قصد خرید این ملک را دارد. توجه کنید که اطلاعات کامل تماس حتما باید در صفحه نخست سایت شما وجود داشته باشد تا کاربر بتواند به راحتی آن را ببیند.

البته حتما باید یک صفحه تحت عنوان تماس با ما در سایت شما وجود داشته باشد. همچنین بهتر است برای ارتباط راحت تر با کاربران در سایت شما امکان ارتباط از راه شبکه های اجتماعی وجود داشته باشد تا کاربر تنها با کلیک کردن بر روی آیکون مورد نظر موفق به ارتباط با شما شود. وجود این امکانات در سایت تا حد زیادی به افزایش میزان کاربران سایت کمک می کند.

تعیین هدف

هر طراح سایت باید قبل از طراحی سایت املاک به این نکته توجه کند که هدف او از طراحی سایت چیست. باید مشخص کند که سایت را برای افزایش میزان مشتریان میخواهد یا صرفا قصد معرفی برند خود را دارد. بنابراین قبل از طراحی سایت املاک باید هدف خود را هرچه که هست مشخص کنید تا بتوانید با توجه به آن هدف سایت را طراحی کنید.

سایت اختصاصی املاک

بهتر است بدانید که همه سایت ها به دو صورت اختصاصی و عمومی امکان طراحی دارند. البته بهتر است بدانید که سایت هایی که به صورت اختصاصی طراحی می شوند بسیار بهتر از سایت هایی هستند که به صورت عمومی طراحی می شوند. به همین خاطر پیشنهاد  می شود همه افرادی که قصد طراحی سایت املاک دارند آن هارا به صورت اختصاصی طراحی کنند.

زیرا برای طراحی سایت های اختصاصی از قالب های رایگان استفاده نمی شود و تمامی کد نویسی ها به صورت اختصاصی صرفا برای سایت مورد نظر نوشته می شوند. معمولا امنیت سایت های اختصاصی خیلی بیشتر از سایت های عمومی است به همین خاطر کاربران با خیالی آسوده تر می توانند اطلاعات خود را در این گونه از سایت ها بارگذاری کنند. همانگونه که میدانید سایت های اختصاصی مزایای زیادی دارند و از مهم ترین مزایای آن می توان به سرعت بالای آن ها و تعامل بسیار خوب آن ها با کاربران اشاره کرد.

طراحی سایت املاک

سوالات متداول

آیا طراحی سایت املاک سودآور است؟

بهتر است بدانید که بیشتر افرادی که برای املاک خود اقدام به طراحی سایت کرده اند ابتدا قصد معرفی برند خود را داشته اند اما همین امر باعث سود آوری بسیاری برای آن ها شده است.

آیا در سایت های املاک امکان مشاهده ملک وجود دارد؟

همه سایت های موفق املاک باید این امکان را برای کاربران خود فراهم کنند که مشتری بتواند ملک را ببیند تا اقدام به خرید آن کنند.

An error has occurred. This application may no longer respond until reloaded. Reload 🗙