تولید محتوا سایت موبایل

با توجه به اهمیت بالای گوشی های هوشمند و استفاده کاربران از این دستگاه ها، باید سایت ها به گونه ای طراحی شوند که بتوان با تلفن های همراه نیز به سایت ها وارد شوند. شما با کمک سئو سایت موبایل مطمئن می شوید که سایت شما برای موبایل بهینه سازی شده است و تمامی افراد بدون هیچ دردسری می توانند به آن وارد شوند. ما در این نوشتار در صدد هستیم اطلاعاتی را در خصوص تولید محتوا سایت موبایل در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم. با ما همراه باشید.

اطلاعاتی در ارتباط با تولید محتوا سایت موبایل

search engine optimization، یا همان سئو که به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو گوگل است و سئو موبایلی به این معنا است که بهینه سازی نسخه های موبایلی وب سایت جهت نمایش در صفحه های مورد جستجو کاربران است. در سال های نه چندان دور تولید محتوا برای سایت موبایل امری غیر ضروری بود اما با گذشت زمان به تعداد کاربرانی که از موبایل استفاده می کنند افزوده شد و گوگل نیز تعداد بالای جستجوهای موبایلی را در رتبه بندی وب سایت ها در نظر گرفت برای آن که اهمیت سئو سایت برای تلفن همراه را بدانید بیش از 70 درصد از جستجوهای گوگل با کمک تلفن های همراه انجام می شود. چه زمانی سئو سایت برای تلفن های همراه مناسب است؟ چه زمانی تولید محتوا برای سایت موبایل مناسب است؟ این امر به کاربران این اختیار را می هد که با سرعت بالاتری کارهای خود را پیش ببرند. سئو سایت موجب می شود که سایت ها به راحتی بر روی تلفن همراه بارگذاری شوند. محتوا بدون نیاز به بزرگ نمایی و یا کوچک کردن صفحه برای کاربر ارائه می دهد . فضای کافی برای حرکت با لمس را برای کاربر ارائه می دهد . ارزش افزوده ای را برای کاربران موبایل ارائه می دهد . سئو سایت منجر می شود که موتورهای جستجو به راحتی قابل درک باشند .

تولید محتوا سایت موبایل روش های بهینه سازی تولید محتوا برای سایت موبایل

تخصیص آدرس های جداگانه

استفاده از این روش به کاربران توصیه نمی شود. زیرا برای کاربر مشکلات بسیاری از وجود دارد که از مهم ترین آن ها جریمه به دلیل محتوای تکراری که در دو نسخه موبایل و دسکتاپ وجود دارد .

تکنیک Dynamic Serving

شما با کمک این تکنیک می توانید از آدرس ها و صفحات یکسانی استفاده نمایید این در حالی است که برای کاربران دسکتاپ و موبایل طراحی ها با هم دیگر متفاوت است و شما به دلیل محتوای تکراری از گوگل مشمول پنالتی نمی شود زیرا ادرس ها با هم دیگر یکسان هستند . در صورتی که شما از این تکنیک استفاده می کنید سرور وب قادر به تشخیص نوع بارگذاری می شود و نسخه متناسب را برای شم به نمایش می گذارد. از بزرگ ترین معایب استفاده از این طراحی افزایش هزینه های کد نویسی آن است .

طراحی Responsive (ریسپانسیو یا همان واکنش گرا)

طراحی سایت ریسپانسیو در سال های گذشته طرفداران بسیاری را از آن خود کرده و مورد استقبال گوگل و کاربران قرار گرفته است با کمک این طراحی نه تنها آدرس دو صفحه بلکه کدهای اچ تی ام ال و طراحی های نیز مشابه هستند. استفاده از طرح ریسپانیسو صرفه جویی بسیاری در هزینه های کدنویسی و زمان شما می کند.

روش های بهینه سازی تولید محتوا برای سایت موبایل

دلیل اهمیت تولید محتوا برای سایت موبایل

تولید محتوا سایت موبایل این اطمینان را به موتورهای جستجو می دهد که سایت موبایل شما بهترین ارائه ممکن ازنظر محتوای شما را به کاربر دستگاه تلفن همراه ارائه می دهد. از آنجایی که دنیای ما به طور فزاینده ای مبتنی بر تلفن همراه است، ضروری است که سایت شما موبایل پسند باشد. اگر سایت شما برای کاربران موبایل در دسترس نباشد یا به درستی در دسترس نباشد، رتبه مناسبی را در موتورهای جستجو به دست نمی آورید بنابراین، شما باید تمام تلاش خود را برای بهینه سازی نمای موبایلی سایت خود و هرچه بهتر شدن آن انجام دهید تابتوانید در میان دیگر وب سایت ها بدرخشید.

برای مدتی ، گوگل از نسخه موبایلی سایت برای تعیین رتبه آن استفاده می کند. اگر سایت شما مناسب نیست یا محتوای کمتری در سایت تلفن همراه شما ارائه می دهد یا در کسب رتبه های خوب با مشکل مواجه خواهید شد.بهتر است که یک نمای کاملاً کارآمد، ترجیحاً به عنوان یک طراحی واکنش گرا بسازید. مجموعه زرکیام می تواند شما را در طراحی سایت کمک کند و با استفاده از کلمات کلیدی مناسب و تکنیک های کار آمد رتبه شما را در گوگل افزایش دهد.

علاوه بر این، گوگل اخیراً بر کمک به صاحبان سایت ها تمرکز کرده است تا تجربه کاربری بهتری را با سایت های تلفن همراه خود ارائه دهند. این ابتکار تجربه صفحه به شما معیارهایی می دهد - به اصطلاح Core Web Vitals - در مورد اینکه انسان ها و ماشین ها چگونه عملکرد سایت شما را درک می کنند. این معیارها به شما کمک می کند تا در هنگام بهبود سایت تلفن همراه خود، دریابید که روی کجا تمرکز کنید.

فراموش نکنید که سایت خود را به عنوان یک چیز واحد ببینید . شما نباید یک "سایت موبایل" متفاوت از "سایت رومیزی" داشته باشید. شما باید یک سایت داشته باشید که با هر صفحه ای که در آن مشاهده می شود سازگار باشد. این همچنین به این معنی است که محتوای دیدگاه های مختلف شما باید همیشه یکسان باشد. نحوه طراحی وب سایت برای موبایل به طور کلی جهت ارتقای تولید محتوا سایت موبایل دو راه وجود دارد: الول یک افزونه اختصاصی برای موبایل اول مانند WPtouch نصب کنید تا در عرض چند دقیقه به وب‌ سایت شما طراحی واکنش ‌گرا بدهد . این ساده ترین روش است، اما بدون خطر نیست. افزونه ها مستعد هک شدن هستند. اما مطمئن ترین راه این است که کد وب سایت خود را تغییر دهید تا راه حل های واکنش گرا را شامل شود.

دلیل اهمیت تولید محتوا برای سایت موبایل

چگونه نتایج جستجوی خود را متمایز کنید؟

ما در ادامه به شما سه راه کار را آموزش می دهیم که با کمک آن ها به راحتی بتوانید طراحی سایت موبایل خود را از دیگر سایت ها متمایز کنید و رتبه خود را در گوگل افزایش دهید. از بهترین کلمات کلیدی استفاده کنید . نه فقط از نظر حجم بلکه از جنبه جستجو برای نمونه بهتر است از کلمات کلیدی استفاده کنید که هدف جستجوی کاربران را بهتر از دیگران جلب می کند. برای اینکه بفهمید آن ها کدام کلمات کلیدی هستند، باید خود را در جایگاه کاربران قرار دهید. یا فقط از کاربرانی که می شناسید در مورد تنظیمات برگزیده جستجوی آنها بپرسید. از عناوین و توضیحات چشم نواز استفاده کنید . کلمات کلیدی یکی از اجزای اصلی هستند. عنصر دیگر کلمات قدرتی است که احساسات کاربران را تحریک می کند.

سخن پایانی

همان طور که در سطرهای بالا نیز اشاره کردیم تولید محتوا سایت موبایل با توجه به این که بسیاری از افراد روزانه به دفعات بسیاری با گوشی و تبلت به سایت ها مراجعه می کنند اهمیت بسیاری پیدا کرده است و گوگل جهت رتبه بندی وب سایت ها بر روی آن متمرکز شده است و از این رو با شناسایی تکنیک های سئو و به کار بردن آن ها رتبه شما در وب سایت ها افزایش پیدا می کند. شما می تانید تولید محتوا سایت موبایل خود را به مجموعه زرکیام بسپارید این مجموعه با سال ها تجربه توانسته است رضایت بسیاری از افراد را به دست بیاورد.

An error has occurred. This application may no longer respond until reloaded. Reload 🗙