معرفی 12 قالب رایگان وردپرس

WordPress یک سیستم مدیریت محتوا برای ایجاد انواع وب‌سایت‌ها است. اما نوع کاربری هر وب‌سایت را قالب‌های وردپرس مشخص می‌کنند. برای مثال برای طراحی سایت خبری یا فروشگاهی باید از قالب‌های مناسب این دو موضوع استفاده کرد. هزاران قالب وردپرس در فروشگاه‌های داخلی و خارجی با تنوع بالا وجود دارند که ممکن است باعث سردرگمی شما در انتخاب قالب موردنظر شما شود. در ادامه به معرفی 12 قالب رایگان وردپرس می‌پردازیم، با ما  همراه باشید.

معیارهای یک قالب رایگان وردپرس خوب

اصول سئو و کدنویسی یکی از مهم‌ترین معیارها برای انتخاب یک قالب مناسب برای وب‌سایت‌های وردپرس است. همچنین یک قالب خوب باید ویژگی‌هایی از قبیل: سرعت بالا، واکنش‌گرا (ریسپانسیو بودن)، قابلیت شخصی‌سازی و... را داشته باشد. توجه داشته باشید که همیشه ظاهر خوب معیاری بر بهتر بودن قالب یا وب‌سایت نیست؛ زیرا ممکن است باعث کندشدن سایت شما شود.

قالب Divi

یکی از محبوب‌ترین قالب‌های چندمنظوره وردپرس در بازار، قالب Divi است. این قالب توسط فروشگاه Elegant که در زمینه‌های فروش قالب و افزونه فعالیت دارد ایجاد شده است.

Divi از یک نوع سازنده درگ و دراپ (drag and drop) استفاده می‌کند که با استفاده از آن می‌توانید هر نوع طرحی را پیاده‌سازی کنید. همچنین با استفاده از ویرایشگر Divi Bulider، می‌توانید ستون‌ها، ردیف‌ها، ماژول‌ها و عناصر را به‌راحتی بکشید و رها کنید تا طرح‌های زیبایی را خلق کنید. این امر باعث می‌شود تا شما بتوانید بدون حتی یک خط کدنویسی یک سایت کاملاً سفارشی را ایجاد کنید.

همچنین شما می‌توانید برای شروع سریع پروژه خود از 20 طرح پیش‌ساخته و آماده کاملاً زیبا استفاده کنید.

قالب Divi علاوه بر داشتن تم فرزند، این امکان را به شما می‌دهد تا طرح‌بندی‌های دلخواه خود را برای استفاده دوباره در کتابخانه Divi ذخیره کنید تا درصورتی‌که به آنها نیاز داشتید به‌راحتی به آنها دسترسی داشته باشید.

[caption id="attachment_3979" align="aligncenter" width="703"]قالب رایگان وردپرس صفحه نخست قالب Divi[/caption]

قالب رایگان وردپرس Ultra

قدرتمندترین و انعطاف‌پذیرترین قالبی که توسط Themify ایجاد شده است Ultra است. این قالب با استفاده از سازنده قدرتمند Drag and Drop خود، توانایی طراحی هر نوع سایتی را به شما می‌دهد. این قالب رایگان وردپرس  با استفاده از 15 استایل صفحه، 6 طرح آرشیو، 6 طرح‌ پاورقی، 5 طرح‌ پست، پس‌زمینه هدر و ناوبری و... بهره می‌برد.

از همه مهم‌تر زمانی که شما این قالب را نصب می‌کنید به کتابخانه‌ای با بیش از 60 طرح آماده با قابلیت صفحات فرود پارالاکس (parallax) و ویژگی‌های بسیار دیگری که توسط طراحان حرفه‌ای ایجاد شده‌اند دسترسی پیدا می‌کنید.

قالب رایگان وردپرس

قالب Shapely

یکی دیگر از قالب رایگان وردپرس فوق‌العاده، رایگان و چندکاربره وردپرس، قالب Shapely است. این قالب retina ready، واکنش‌گرا و همچنین دارای طراحی فلت است. Shapely از بسیاری از افزونه‌های محبوب وردپرس به‌خوبی پشتیبانی کرده که با استفاده از آنها می‌توانید سایت‌های متخلفی از جمله: سایت‌های نمونه کار، تجارت الکترونیک، صفحه فرود و... را طراحی کنید.

صفحه نخست قالب Shapely

قالب Total

Total قالبی ظریف و بسیار زیبا در وردپرس است که از افکت پارالاکس (parallax) به طرزی جالب و حیرت‌انگیز در آن استفاده شده است. با استفاده از این پوسته رایگان وردپرس، به تمام ویژگی‌هایی که یک طراح وب حرفه‌ای برای ساخت یک سایت کامل به آن نیاز دارد دسترسی خواهید داشت. این قالب با سئو کاملاً سازگار است همچنین با تمام مرورگرها نیز به‌خوبی سازگاری دارد و آمادگی ترجمه به سایر زبان‌ها را نیز دارد و تقریباً با همه افزونه‌های معروف در دنیای وردپرس سازگاری دارد.

قالب رایگان وردپرس

قالب NewsMag

یکی از قالب رایگان وردپرس زیبا و مدرن در حوزه وب قالب NewsMag است که برای و سایت مجلات، اخبار و وبلاگ‌ها کاربرد دارد. این قالب کاملاً واکنش‌گرا است و همچنین قابلیت شخصی‌سازی کامل مطابق باسلیقه شما را نیز دارد و به‌خوبی برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی‌شده است. با NewsMag امکان استفاده از پس‌زمینه سفارشی، فونت‌های گوگل، رنگ‌های سفارشی، اسلایدرهای زیبا و ویجت‌های پویا را دارید.

قالب رایگان وردپرس

قالب Sydney

یکی دیگر از قالب‌های قدرتمند در زمینه کسب‌وکار در وردپرس قالب Sydney است. این قالب کاملاً ریسپانسیو و قابلیت ترجمه به سایر زبان‌ها را نیز دارد. همچنین این قالب از WordPress Customizer استفاده می‌کند که با استفاده از آن می‌توانید عناصر مختلف سایت را مطابق باسلیقه خود تغییر دهید. این قالب همچنین امکانات دیگری از قبیل: فونت‌های گوگل، کنترل چیدمان، رنگ‌های دلخواه، اسلایدرهای صفحه و آپلود لوگو و... را در اختیار شما قرار می‌دهد.

صفحه نخست قالب Sydney

قالب Flash

Flash یکی دیگر از قالب‌های چندمنظوره، زیبا و دارای ویژگی‌های قدرتمندی است که برای طراحی یک سایت کامل به شما کمک می‌کند. این قالب رایگان وردپرس برای سفارشی‌سازی تنظیمات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد همچنین کاملاً واکنش‌گرا است. با استفاده از این قالب می‌توانید هر نوع وب‌سایتی را مطابق سلیقه خود ایجاد کنید. از Flash برای کسب‌وکار، نمایش نمونه کارها، وبلاگ، صفحه فرود و سایر کاربردها استفاده می‌شود.

قالب رایگان وردپرس

قالب Hestia

Hestia جز قالب‌های زیبا و چندمنظوره به‌حساب می‌آید. این قالب از ظاهری تمیز و زیبا بهره می‌برد و با افزونه‌های فروشگاهی مانند WooCOmmerce کاملاً سازگاری دارد. این قالب علاوه بر موبایل با سایر دستگاه‌ها نیز سازگار و واکنش‌گرا است و همچنین با تمام مرورگرها نیز سازگاری کاملی دارد. این قابل به شما این امکان را می‌دهد تا تقریباً هر چیزی با همراه با پیش‌نمایش زنده، در لحظه سفارشی‌سازی کنید.

صفحه نخست قالب Hestia

قالب Suffice

Suffice یکی دیگر از قالب‌های چندمنظوره است که از انعطاف‌پذیری بالایی برخورد دار است. این قالب دارای طراحی ظریف، انعطاف‌پذیر، زیبا و ویژگی‌های بسیار قدرتمند دیگری است. سفارشی‌سازی Suffice کاری بسیار راحت است و انتخاب مناسبی برای طراحان سایت مبتدی است. بهترین متدهای سئو نیز در این قالب وجود دارند تا عملکرد سایت شمارا ارتقا دهند. قابلیت (Drag and Drop) کردن‌های ساده این قالب باعث شده است تا به‌راحتی بتوانید طرح موردنظر خود را شخصی‌سازی کنید.

صفحه نخست قالب Suffice

قالب رایگان وردپرس Zerif lite

قالب Zerif lite جز قالب‌های وردپرس و تک‌صفحه‌ای است که دارای یک رابط کاربری تعاملی و چندمنظوره، رابط‌های رنگارنگ و طراحی بسیار زیبا و ظریف است. Zerif lite مناسب آژانس‌های طراحی وب‌سایت، نمونه کارهای شخصی، کسب‌وکارهای شرکت‌ها و همچنین سایت‌های عکاسی است.این قالب با نام Zella lite نیز شناخته می‌شود.

صفحه نخست قالب Zerif lite

قالب Hueman

Hueman یک قالب رایگان وردپرس فوق‌العاده و چندمنظوره وردپرس است. این قالب در رنگ‌های بی‌شماری در دسترس است همچنین کاملاً واکنش‌گرا هست. این قالب رایگان وردپرس به شما این امکان را می‌دهد تا ویجت‌های سفارشی را به‌راحتی اضافه کنید. همچنین Hueman از زبان‌های مختلف پشتیبانی می‌کند و مناسب انواع وبلاگ‌ها و سایت‌های مجلات است.

صفحه نخست قالب Hueman

قالب illdy

Illdy یکی دیگر از قالب‌های تک‌صفحه‌ای و کاملاً واکنش‌گرا است که با صفحه‌نمایش‌های موبایل سازگاری بسیار خوبی را دارد. کاربردهای این وب‌سایت مناسب وب‌سایت‌های کسب‌وکار، نمایش نمونه کارها، صفحه فرود و یا سایر وب‌سایت‌های خلاقانه دیگر است.

بیشتر بخوانید

صفحه نخست قالب illdy

نتیجه‌گیری

قالب‌ رایگان وردپرس نقش تعیین‌کننده و بسیار مهمی در موفقیت و به‌نتیجه‌رسیدن وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی دارند. اما ممکن است با وجود قالب‌های فراوان در فروشگاه‌های قالب باعث سردرگم شدن شما در انتخاب قالب موردنظر شما شود. در این مطلب به‌صورت خلاصه به معرفی 12 قالب رایگان وردپرس پرداختیم. شما می‌توانید باتوجه‌به موضوع کسب‌وکار خود از هرکدام از این قالب‌ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که علاوه بر تناسب قالب با نوع کسب کار شما، قالب موردنظر نیز باید سئو و سرعت بالایی نیز داشته باشد.

An error has occurred. This application may no longer respond until reloaded. Reload 🗙