مخفی کردن ابزارک وردپرس در موبایل

مخفی کردن ابزارک وردپرس برای کاربران موبایل را در این مقاله باهم یادخواهیم گرفت. این امر باعث تسریع در پیشبرد خدمات طراحی سایت شما میشود ویجت ها محتوای پویایی هستند که اغلب در نوار کناری وب سایت یا پاورقی نمایش داده می شوند. گاهی اوقات یک ویجت ممکن است در رایانه رومیزی یا لپ تاپ خوب به نظر برسد، اما در دستگاه های تلفن همراه کوچکتر نه. در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک ویجت وردپرس را در دستگاه های تلفن همراه بدون نوشتن هیچ کدی مخفی کنید.

مخفی کردن ابزارک وردپرس در دستگاه های تلفن همراه

فقط به این دلیل که چیدمان وب سایت شما در صفحه نمایش های کامپیوتر با اندازه کامل، خوب به نظر می رسد، به این معنی نیست که به طور خودکار در صفحه نمایش های کوچکتر نیز خوب به نظر برسد.

چرا ویجت را در موبایل در وردپرس مخفی کنیم؟

هنگام مشاهده نسخه موبایل سایت وردپرس خود، ممکن است متوجه شوید که چیدمان درهم دیده می شود. یکی از راه حل های آسان این است، که ویجت های خاصی را در گوشی های هوشمند و تبلت ها مخفی کنید. حتی اگر چیدمان به هم ریخته به نظر نمی رسد، باید همیشه هنگام آزمایش آن در دستگاه های تلفن همراه به انتهای سایت خود مراجعه کنید. در اکثر قالب های وردپرس واکنش گرا، مخفی کردن ابزارک وردپرس بسته به اندازه صفحه بازدیدکننده در مکان های مختلف نمایش داده می شوند. اغلب اوقات تم های وردپرس، ویجت ها را به انتهای صفحه منتقل می کنند. اگر میخواهید که رتبه سایت شما در امور سئو سایت شرکتی  افزایش چشمگیری داشته باشد‌‌، این کار را به نحو احسن انجام دهید.

بیایید به یک مثال درمورد مخفی کردن ابزارک وردپرس نگاه کنیم

تصویر زیر نشان می دهد که سایت ما در یک کامپیوتر رومیزی چگونه به نظر می رسد. همانطور که می بینید، ویجت جستجو در بالای نوار کناری ما ظاهر می شود. بیایید به یک مثال  درمورد مخفی کردن ابزارک وردپرس نگاه کنیم. امادر گوشی های هوشمند، ویجت نوار کناری در زیر محتوا به جای کنار آن ظاهر می شود. این ممکن است خیلی جالب به نظر نرسد. به عنوان مثال، در تصویر زیر بازدیدکنندگان برای انجام جستجو باید به پایین صفحه بروند.

ویجت جستجو که در زیر محتوا در تلفن همراه نمایش داده می شود

حتی بدتر از آن، گاهی اوقات این رفتار ممکن است منجر به ظاهر شدن دو ویجت یکسان در کنار یکدیگر شود. به عنوان مثال، بسیاری از صاحبان وب‌سایت ویجت «پست‌های اخیر» را هم در نوار کناری و هم در پاورقی قرار می‌دهند. اگر ابزارک نوار کناری در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها به پایین منتقل شوند، بازدیدکنندگان تلفن همراه ممکن است همان ویجت‌ها را در کنار یکدیگر ببینند. این طراحی ابزارک ها بسیار نامناسب است، و باعث خطای ایجاد محتوای تکراری خواهد شد. با این گفته، بیایید ببینیم چگونه می‌توانید به راحتی یک ویجت را در وردپرس برای تلفن همراه پنهان کنیم.   بیشتر بخوانید:

نحوه مخفی کردن ابزارک وردپرس در موبایل

در راهنمای خود، ویجت جستجو را پنهان می کنیم تا فقط در دسکتاپ نمایش داده شود و در دستگاه های تلفن همراه ظاهر نشود. نحوه مخفی کردن ابزارک وردپرس  در موبایل ساده ترین راه برای انجام این کار، استفاده از افزونه Widget Options است. این افزونه به شما امکان می دهد ویجت های مختلفی را بسته به تاریخ، نقش کاربر، دستگاه و موارد دیگر نشان دهید. نحوه مخفی کردن ابزارک وردپرس در موبایل ابتدا باید افزونه Widget Options را نصب و فعال کنید. برای جزئیات بیشتر، راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید. بخش مخفی کردن ابزارک‌ ها در قسمت ادمین وردپرس پس از فعال سازی، به صفحه (Appearance  Widgets) در داشبورد وردپرس خود بروید.

بخش ابزارک‌ها در ادمین وردپرس

در این صفحه، تمام ویجت هایی را که به وب سایت خود اضافه کرده اید می بینید. برای ویرایش یک ویجت، به سادگی روی نام آن ویجت کلیک کنید. بخش ابزارک‌ها در ادمین وردپرس در تنظیمات ویجت، بخش‌های جدیدی را می‌بینید که توسط افزونه گزینه‌های ویجت اضافه شده است. در اینجا، به سادگی روی نماد کوچک موبایل کلیک کنید و سپس انتخاب کنید که در کدام دستگاه می خواهید این ویجت را مخفی کنید.   کادر کنار «تبلت» و «موبایل» را علامت بزنید.

مخفی کردن ابزارک در دستگاه های تلفن همراه و تبلت

پس از آن، روی دکمه «ذخیره» کلیک کنید تا تغییرات شما ذخیره شود. اکنون، پیش بروید و با استفاده از یک دستگاه تلفن همراه از سایت خود بازدید کنید. ویجت دیگر نباید در ناحیه ویجت نشان داده شود.

نحوه ساخت یک نسخه موبایل ابزارک در وردپرس

گاهی اوقات، ممکن است بخواهید یک نسخه از ابزارک را به بازدیدکنندگان تلفن همراه و نسخه دیگری را به بازدیدکنندگان دسکتاپ نشان دهید. مثال، ممکن است بخواهید پنج پست اخیر خود را روی دسکتاپ نشان دهید، اما فقط سه پست را در دستگاه های تلفن همراه به نمایش بگذارید. برای انجام این کار، کافی است دو ویجت جداگانه Recent Posts را به سایت خود اضافه کنید. برای اطلاعات بیشتر، لطفا راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه افزودن ویجت ها در وردپرس را ببینید. سپس می‌توانید یک ابزارک را برای نمایش در رایانه‌های رومیزی و دیگری برای نمایش در دستگاه‌های تلفن همراه پیکربندی کنید. ابتدا ویجتی را که فقط می خواهید روی دسکتاپ نمایش دهید باز کنید. سپس، روی نماد کوچک موبایل کلیک کنید و کادرهای کنار «تبلت» و «موبایل» را علامت بزنید.

نمایش یک ویجت فقط روی دسکتاپ

اکنون می توانید هر تغییری در ویجت ایجاد کنید. به عنوان مثال، ما در کادر کنار «تعداد پست‌ها برای نمایش» «5» را تایپ می‌کنیم. وقتی کارتان تمام شد، فراموش نکنید که دکمه «ذخیره» را برای ثبت تنظیمات خود فشار دهید. پس از آن، ویجتی را که می خواهید فقط در دستگاه های تلفن همراه نمایش دهید، باز کنید.

نمایش ویجت وردپرس در دستگاه های تلفن همراه

اکنون می‌توانید هر گونه تغییری را در ویجت تلفن همراه خود اعمال کنید، مانند تایپ «3» در کادر «تعداد پست‌ها برای نمایش». مثل همیشه، پس از اتمام کار، روی «ذخیره» کلیک کنید. اکنون یک نسخه دسکتاپ و یک نسخه موبایل از همان ویجت دارید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که چگونه یک ویجت را در دستگاه های تلفن همراه در وردپرس مخفی کنید.  
An error has occurred. This application may no longer respond until reloaded. Reload 🗙