آموزش فعال سازی Gzip در وردپرس

سرعت در بالای لیست خواسته های صاحب وب سایت قرار دارد. هرچه سرعت سایت بیشتر باشد، تجربه کاربری بهتری دارد که منجر به تبدیل بیشتر می شود. همچنین، گوگل صفحاتی را که سریعتر بارگذاری می شوند در نتایج جستجو بالاتر رتبه بندی می کند.این همان کاری است که GZIP انجام می دهد. بنابراین شما دلیل خوبی برای خروج از آخرین میلی ثانیه از سایت خود دارید. یک راه خاص برای انجام این کار با سایت های وردپرسی GZIP است. بهترین راه برای سریعتر بارگذاری اشیا این است که آنها را کوچکتر کنید.

GZIP چیست؟

یک روش فشرده سازی منبع باز است. در پشت صحنه کار می کند تا تا حد امکان فایل های داده کوچکی را برای بازدیدکنندگان ارسال کند. از صفحه اصلی رسمی: یک ابزار فشرده سازی داده بدون تلفات تک فایل/جریان است که در آن فایل فشرده به دست آمده معمولاً پسوند gz.

GZIP یک روش فشرده سازی منبع باز است

gzip همچنین به فرمت داده های فشرده مرتبط استفاده شده توسط ابزار اشاره دارد. در حالی که این روزها آسان است که فرض کنیم هر چیزی که g در نام آن وجود دارد یک محصول Google است، این یکی نیست. این ابزار دارای مجوز GNU است که مخفف آن از آنجا نشات می گیرد. و در کاری که انجام می دهد خوب است. به همین دلیل است که وب‌سایت‌ها باید آن را فعال کنند، زیرا اگرچه شما بهینه‌سازی تصویر (حتی از طریق یک افزونه) و کوچک‌سازی JS/CSS را اجرا می‌کنید، GZIP اندازه فایل‌های وب‌سایت را به کوچک‌ترین اندازه ممکن کاهش می‌دهد. به فایل های فوق العاده بزرگ یا بسیار کوچک نمی رسد و روی تصاویر هم کار نمی کند. بیشتر بخوانید:

GZIP کد خوانا برای موتورهای جستجو گر گوگل

اما آنچه را فشرده می کند، به طور قابل توجهی از بین می رود. GZIP اساساً کد معنایی خوب و تمیز و قابل خواندن برای انسان را می گیرد و آن را به هم می ریزد تا فقط مرورگرها بتوانند آن را بخوانند. این چیزی نیست که توسعه‌دهندگان هرگز آن را ببینند، زیرا پس از ارسال درخواست فشرده می‌شود. بنابراین نگران نباشید که نیاز به ورود به فایل های خود و دیدن یک آشفتگی درهم و برهم داشته باشید.

GZIP چیست؟

آیا GZIP از قبل در سایت وردپرس شما فعال شده است؟

برای برخی از کاربران، ممکن است مجبور نباشید این افزونه را فعال کنید. ممکن است قبلاً از آن استفاده می کنید و آن را نمی دانید.

 pingdom gzip ding

اگر شما مانند ما هستید و می‌خواهید چندین بار بررسی کنید تا ببینید زیر کاپوت چه اتفاقی می‌افتد، حتی اگر یک نتیجه سبز از آزمایش سرعت دریافت کنید. شما همیشه می توانید به دنبال یک چک کننده خاص GZIP باشید. Base64.guru یک پاسخ سریع است که به طور خاص به شما نشان می دهد که چگونه و چرا GZIP فعال یا فعال نیست.

gzip on base64 guru

اولین مورد این است که شرکت میزبان شما ممکن است به طور خودکار این افزونه را برای شما فعال کند.   از آنجایی که سرورها باید درخواست مرورگر برای GZIP را تشخیص دهند، برخی (مانند SiteGround) به طور خودکار الگوریتم ها را فعال می کنند. siteground به طور خودکار gzip را فعال می کند اگر از یک افزونه کش وردپرس استفاده می کنید، ممکن است قبلاً GZIP را برای سایت شما فعال کند.

 به عنوان مثال:

اگر از WP Rocket استفاده می کنید، به طور پیش فرض فعال است. اما برای اطمینان، می توانید فایل htaccess. خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که قوانین وجود دارد.

 htaccess gzip خطوطی مانند #Gzip Compression

قانون mod_deflate را در حال فعال شدن خواهید دید. در این مرحله نباید کار دیگری انجام دهید. با این حال، اگر همچنان از تست‌های سرعت این پیام را دریافت می‌کنید که باید GZIP را فعال کنید، با پشتیبانی شرکت میزبان خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید mod_deflate را در سرور شما فعال کنند. نحوه فعال کردن GZIP در وردپرس احتمالا ساده ترین راه برای فعال کردن این افزونه در وردپرس استفاده از یک افزونه است. اگر از WP Rocket یا افزونه ذخیره سازی دیگری که بازنویسی را برای شما انجام می دهد استفاده نمی کنید، جای نگرانی نیست. شما می توانید یک پلاگین مخصوص GZIP را در کمترین زمان نصب کنید.

 یکی از ساده ترین آنها WP Optimize است و در مخزن افزونه

WordPress.org موجود است. به خاطر داشته باشید که این یک پلاگین کلی برای کش کردن وب سایت است، بنابراین اگر قبلاً یکی از این افزونه ها را تنظیم کرده باشید، ممکن است به خوبی کار نکند.

آیا GZIP از قبل در سایت وردپرس شما فعال شده است؟

با این حال، به پایین بروید و ما نیز برای شما توصیه ای داریم. wp optimize پس از دانلود و نصب، آیتم منوی WP Optimize را در داشبورد خود خواهید دید. به Cache زیر آن بروید و یک تب GZIP Compression را مشاهده خواهید کرد. wp optimize و این تمام چیزی است که در آن وجود دارد. برای اکثر کاربران، یک علامت سبز رنگ مشاهده می کنید که نشان می دهد به طور پیش فرض فعال است. فقط فعال کردن افزونه باید این کار را انجام دهد.

 سایر پلاگین های کش

با این قابلیت ارائه می شوند، مانند W3 Total Cache. اما همه آنها GZIP را به طور پیش فرض فعال نگه نمی دارند. این فقط یک تنظیم خواهد بود که برای فعال کردن آن را علامت بزنید یا تغییر دهید.

پلاگین های کش

علاوه بر این، می‌توانید از افزونه‌ای مانند Enable GZIP Compression استفاده کنید تا فقط آن کار را انجام دهید. آنها ممکن است در مورد آن ندانند، اما وجود دارد. با این حال، اگر سایت شما با مشکلات سرعت مواجه است، همیشه به نفع شماست که تنظیمات GZIP سایت خود را بررسی کنید. و اگر ابزارها و ابزارهای کمکی با پیامی مبنی بر اینکه GZIP را فعال نکرده اید به شما باز می گردند، نگران نباشید. با افزونه های مناسب فقط چند کلیک فاصله دارد. و از آنجایی که به هر حال برای بهبود سرعت وردپرس به یک افزونه کش نیاز دارید، برای انجام کارهایی که باید برای GZIP انجام دهید، چیزی جز نکات مثبت و مزیتی وجود ندارد. در آخر میتوان گفت که شما برای کاهش هزینه طراحی سایت های خود از جمله طراحی سایت شرکتی باید این افزونه را در سایت خود لحاظ کنید.

An error has occurred. This application may no longer respond until reloaded. Reload 🗙