ایمیل مارکتینگ  (Email Marketing)

ایمیل، یکی از ابزارهای اصلی برای کسب‌وکارهای اینترنتی است که می‌توان از این ابزار برای بازاریابی محصولات و خدمات خود استفاده نمود. کی از عوامل مهم برای فروش محصولات و جذب مشتریان ایمیل مارکتینگ است و همچنین ایمیل مارکتینگ جز روش‌های مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی برای کسب‌وکارهای آنلاین است. ایمیل مارکتینگ یکی از راه‌های برقراری و حفظ ارتباط با مشتریان است؛ از این ابزار  زیرا این ابزار یکی از روش‌های اصولی برای جذب و ایجاد مشتریان وفادار به کسب‌وکار است. اگر قصد دارید فروش محصولات خود را افزایش دهید و همچنین مشتریان وفادار زیادی را به خود جذب کنید بهترین راه استفاده از ایمیل مارکتینگ اصولی است. از ارسال ایمیل‌های بی‌ارزش و متوالی به‌شدت خودداری کنید؛ زیرا این کار باعث ازدست‌دادن مشتریان و کم شدن اعتبار کسب و کار  و برندتان می‌شود؛ که این امر در نهایت باعث کاهش چشمگیر رتبه سئو سایت شما میشود. بنابراین اگر قصد استفاده از این ابزار را دارید، بهتر است بعد از دریافت ایمیل کاربران و مشتریان، با استفاده از ابزارهای ایمیل مارکتینگ، به‌صورت هدفمند برای آنها ایمیل ارسال کنید.

اهمیت ایمیل مارکتینگ

  • بازگشت سرمایه اولیه (ROI)
  • امکان ارسال تخفیفات و پیشنهادات از طریق ایمیل
  • افزایش کیفیت در محتوا
  • افزایش نرخ کلیک با استفاده از ویدئو در ایمیل
  • روشی کم‌هزینه و پرسرعت
  • انعطاف‌پذیری بالایی دارد
  • پیام‌های هدفمند
  • ضروری بودن ایمیل
  • ایمیل‌های سفارشی
اهمیت ایمیل مارکتینگ

بازگشت سرمایه اولیه (ROI)

کلمه (Return On Investment) به معنای این است که شما به هر اندازه‌ای برای تبلیغات کسب و کارتان هزینه کنید، همان مقدار به شرکت باز خواهد گشت البته این اتفاق زمانی می افتدکه شما از ایمیل مارکتینگ به درستی برای بازاریابی اینترنتی استفاده کرده باشید.

روشی ارزان و سریع

از آنجایی که استفاده از ایمیل ضمن اینکه یکی از روش‌های آسان و کم دغدغه است نسبت به سایر روش‌های مارکتینگ  در سئو سایت شرکتی ارزا‌ن‌تر نیز می باشد. و استفاده از آن نتیجه مطلوب و پربارتری خواهد داشت. توجه داشته باشید؛ استفاده از این روش برای آن دسته از افراد که مبتدی می باشند همچنین برای شروع این کار نیازی به گروه‌های حرفه‌ای و هزینه‌های اضافی نیست. برای کاربران مبتدی، سرویس‌های ایمیل مارکتینگ Drag & Drop گزینه مناسبی می باشند؛ تا کاربران به‌راحتی بتوانند ایمیل مارکتینگ را شروع کنند. ایمیل مارکتینگ از سایر روش‌های بازاریابی، ارزان‌تر و سریع‌تر است و برای استفاده از این روش وجود یک حساب ایمیل، پیام‌های آماده و حساب کاربری مشتریان کفایت می‌کند.

 انعطاف‌پذیری بالا

ایمیل مارکتینگ از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است و عملاً هیچ محدودیتی ندارد؛ بنابراین می‌توان از همه نوع محتوایی از جمله (متن، عکس، ویدئو، پادکست، فایل و لینک) در ایمیل استفاده نمایید.

پیام‌های هدفمند برای ایمیل مارکتینگ

از ایمیل مارکتینگ می‌توانید برای ارسال پیام‌های هدفمند یا حتی شخصی‌‌سازی‌ شده استفاده کنید. برای مثال؛ آن دسته از افرادی که از خرید محصولات برندهای خاص اعلام رضایت کرده اند؛ بر اساس اطلاعات به دست آمده از جانب مشتریان در خصوص رضایت و عدم رضایت از محصولات یک برند؛ می‌توانند با ارسال یک ایمیل شامل بن خرید آن محصول است، مشتریان را ترغیب به خرید کنند. وجه تمایز ایمیل مارکتینگ با سایر کانال‌هایی که در حوزه بازاریابی فعالیت می‌کنند این است که جامعه هدف برای تبلیغات از طریق ایمیل مارکتینگ مشخص است؛ بنابراین نتیجه‌ی مطلوب تری از تبلیغات کسب خواهید کرد.

ضروری بودن ایمیل

معمولا برای ورود یا ثبت‌نام در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیاز به یک آدرس ایمیل از کاربران دارید و برای هر فرد نیز یک آدرس منحصر به فرد پذیرفته می شود؛ بنابراین داشتن ایمیل برای هر شخص بسیار ضروری است. با توجه به اینکه اکثر افراد به‌ صورت روزانه حداقل یک‌ بار ایمیل خود را چک می‌کنند؛ با این حال درصورتیکه بازاریابی با ایمیل مارکتینگ درست و اصولی انجام شده باشد، می تواند نتایج بهتری نیز نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی داشته باشد.

ایمیل‌های سفارشی

استفاده از ایمیل مارکتینگ این امکان را فراهم می کند که میزان ارسال ودریافت پیام ها و همچنین میزان افزایش نرخ آن‌ها را سفارشی سازی کنید. علاوه بر موارد گفته شده مشتریان نیز می توانند فقط آن دسته از پیام‌هایی را که تمایل به دریافت آن‌ها را دارند فعال کنند. بیشتر بخوانید:

تأثیر ایمیل مارکتینگ در سئو

  • افزایش ترافیک لحظه‌ای در سایت
  • افزایش اعتبار دامنه و صفحات
  • افزایش میزان تعامل کاربران با سایت و محتوای آن

چند نکته مهم در زمان اجرای ایمیل مارکتینگ

چند نکته مهم در زمان اجرای ایمیل مارکتینگ

  • انتخاب درست کلیدواژه‌ها
  • انتخاب صحیح تصاویر
  • طراحی واکنش‌گرا
  • استفاده از دکمه‌های جذاب
  • ایجاد صفحه لندینگ‌پیج
برای اجرای ایمیل مارکتینگ صحیح و اصولی بهتر است از یک سیستم ایمیل مارکتینگ معتبر و حرفه‌ای استفاده کنید. یکی از این ابزارها سیستم میلر لایت(Mailer Lite) است که در کشور ایران نیز پشتیبانی می‌شود. برای ساختن صفحه لندینگ‌پیج سایتتان می‌توانید از این ابزار به‌صورت رایگان استفاده کنید. همچنین با استفاده از ایمیل ارکتینگ می‌توانید برای هزاران نفر از کاربران سایت خود ایمیل رایگان ارسال کنید.

انتخاب درست کلید واژه‌ها

بهتر است در ایمیل‌ها از کلیدواژه‌ها یا همان کلمات کلیدی تخصصی در کسب‌ و کار استفاده کنید تا ایمیل شما در صفحه اصلی قرار گیرد. با انتخاب و استفاده درست از کلیدواژه‌ها، گوگل متوجه می‌شود که این ایمیل‌ها کاربردی هستند و ممکن است مورد استقبال کاربران قرار بگیرند.

انتخاب صحیح تصاویر

بهتر است در ایمیل، از تصاویر به‌اندازه استفاده کنید؛ یعنی از قراردادن تصاویر زیاد و اضافی در ایمیل خودداری کنید؛ زیرا استفاده بیش از حد از تصاویر، موجب می‌شود ایمیل شما اسپم شود یا حتی عکس داخل ایمیل باز نشود و کاربر قادر به دیدن بخشی از محتوای شما نباشد.

طراحی واکنش‌گرا

طراحی واکنش‌گرا یعنی اینکه شما ایمیل خود را طوری طراحی کنید که در سایر دستگاه‌ها مانند: موبایل، تبلت و لپ‌تاپ به‌خوبی نمایش داده شود. طراحی ریسپانسیو یکی از عوامل مهم در موفقیت ایمیل مارکتینگ است. زیرا اکثر کاربران ایمیل خود را با استفاده از گوشی چک می‌کنند. پس ریسپانسیو بودن و نمایش درست محتوا یکی از بزرگ‌ترین امتیازات کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ موفق است.

استفاده از دکمه‌های جذاب

برای متقاعدکردن و جذب بهتر کاربران به خود، بهتر است از دکمه‌های جذاب استفاده کنید؛ زیرا انتخاب این دکمه‌های جذاب باعث افزایش نرخ کلیک بر روی تبلیغ شما می‌شود.

ایجاد صفحه لندینگ‌پیج

برای افزایش تعداد مخاطبان هدفمند لیست‌های ایمیل خود، می‌توانید یک صفحه لندینگ‌پیج مناسب را طراحی کرده و در آن یک جعبه عضویت در خبرنامه ایمیلی خود را قرار دهید. از تبلیغات کلیکی گوگل نیز برای افزایش مخاطبان صفحه لندینگ‌پیج خبرنامه‌تان می‌توانید استفاده کنید.

قبل از ارسال تست کنید

قبل از اینکه برای کاربران ایمیل ارسال کنید، حتماً ایمیل خود را تست کنید. در این صورت اگر مشکلی در ایمیل تبلیغاتی وجود داشته باشد، می‌توانید آن را برطرف کرده و برای کاربران ارسال کنید. رعایت‌کردن این مراحل میزان بازدهی ایمیل مارکتینگ را بسیار بالا می‌برد.

اندازه‌گیری نتایج ایمیل مارکتینگ

بعد از اینکه ایمیل را برای کاربران ارسال کردید، معیارهای مهم برای کسب‌وکار خود را انتخاب کنید. سپس از طریق بخش تحلیل و بررسی نرم‌افزار تخصصی ایمیل مارکتینگ این معیارها را اندازه‌گیری کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید با شناخت نقاط قوت و ضعف email marketing خود، نقاط ضعف خود را برطرف کرده و نقاط قوت را نیز بیش‌ازپیش تقویت کنید. هم‌زمان نیز با شناسایی نقاط قوت می‌توانید آنها را به نقاط قوت و مهمی تبدیل کنید. به این صورت ایمیل مارکتینگ قدرتمندی را برای کسب‌وکار خود اجرا می‌کنید. اجرای درست این تکنیک‌ها و نکات در آینده به افزایش چشمگیر فروش اینترنتی تبدیل می‌شوند. پس حتماً به این نکات به‌خوبی توجه کنید تا شما هم جز آن دسته از افرادی باشید که از این طریق به کسب‌وکار خود رونق بخشیده‌اند.      
An error has occurred. This application may no longer respond until reloaded. Reload 🗙