دروپال چیست؟

در پاسخ به این سوال که drupal چیست؟ بهتر است بدانید که دروپال در واقع نوعی سیستم مدیریت محتوا می باشد که به کاربران آماتور که هیچ شناختی از برنامه نویسی و طراحی سایت ندارند این امکان را میدهد در سایت خود مطالب خبری و آگهی های فروش را بارگذاری کنند. در واقع می توان گفت که دروپال یک نوع cms می باشد که انعطاف پذیری بالایی دارد و یک منبع باز رایگان بسیار بزرگ است. امروزه ارگان ها و سازمان های زیادی برای طراحی سایت شرکتی خود از دروپال استفاده می کنند. اما با این حال هنوزم افراد زیادی وجود دارند که آشنایی با سیستم مدیریت محتوا دروپال ندارند و این سوال را می پرسند که drupal چیست. بهتر است بدانید که اولین ایده ساخت drupal در سال ۲۰۰۱سکل گرفت و می توان گفت که الان این سیستم ۸نسخه دارد و به ماژول های متنوع و فراوانی نیز رسیده است.

معرفی کامل drupal

drupal یک CMS انعطاف پذیر مبتنی بر پشته LAMP است، با ساختاری ماژولار که به شما امکان می دهد از طریق نصب و حذف ماژول ها قابلیت اضافه و حذف کنید و به شما امکان می دهد ظاهر سایت را از طریق نصب و حذف پوسته ها تغییر دهید . هسته دروپال، معروف به Drupal Core، شامل اسکریپت‌های PHP مورد نیاز برای اجرای عملکرد اصلی CMS، چند ماژول و تم اضافی، و تعداد زیادی جاوا اسکریپت، CSS و فایل‌های تصویری است. شما می توانید بسیاری از ماژول ها و تم های اضافی را از وب سایت Drupal.org دانلود کنید. ویژگی های دروپال چیست؟

ویژگی های دروپال چیست؟

امروزه که دروپال معروف شده است و افراد آشنایی زیادی با آن ندارند بسیاری از افراد می پرسند که دروپال چی چیست؟ اینگونه از افراد بعد از شناخت کامل دروپال ممکن است دوباره این سوال را بپرسند که ویژگی دروپال چیست؟ می توانید با خواندن ادامه این مطلب با ویژگی های دروپال آشنا شوید.
  • امکانات متنوع: بهتر است بدانید که drupal امکانت بسیار مفید و متنوعی دارد که به کاربر این امکان را می دهد بیشترین و بهترین استفاده را از آن ها بکند تا بتواند بهترین نتیجه را بگیرد.
  • SEO بهبود یافته: دروپال ماژول های زیادی دارد که به بهینه سازی و سئو سایت کمک می کند. هر سایتی که می خواهد موفق شود و در گوگل به رتبه خوبی برسد تا جزو اولین سرچ های گوگل باشد باید سئو موفقی داشته باشد.
  • ظاهر خوب: ساختار دروپال به گونه ای است که به شما این امکان را میدهد که سایت خود را هرگونه که دوست دارید بسازید به همین خاطر سایت های که با دروپال طراحی می شوند دارای ظاهر جذاب ترین هستند.
  • ارتباطات اجتماعی: دروپال بیش از یک سیستم است، بلکه یک رویکرد فناوری و فرهنگ منحصر به فرد است. دروپال شامل بیش از 100000 داستان و جریان مداوم روزانه ایده ها و به اشتراک گذاری اطلاعات است. دروپال همچنین بحث های عمومی را سازماندهی می کند و مقالاتی را منتشر می کند که آخرین به روز رسانی ها و ایده های عالی را مستند می کند.
  • حفاظت: وب سایت های ساخته شده با دروپال در برابر هک اینترنتی کمتر آسیب پذیر هستند. مسلم است که سطح امنیت برای هر سایتی مهم است! سیستم مدیریت محتوا دروپال از داده ها در برابر سرقت و نشت رمزهای عبور تیم شما یا حتی رمز عبور خود محافظت می کند. همچنین دروپال برای حفظ وضعیت خود، به دلیل مشارکت مستمر جامعه و توسعه دهندگان با تجربه، به طور مداوم سطح ایمنی خود را بهبود می بخشد. اگر می خواهید وب سایتی ایجاد کنید که از حریم خصوصی و داده های شما محافظت کند، دروپال گزینه مناسبی است.
دروپال چیست؟
  • سفارشی سازی آسان و سازگار با موبایل: طبق آمار اخیر، 4.8 میلیارد نفر در سراسر جهان از موبایل استفاده می کنند. این آمار بیش از 90 درصد وب سرور است. بنابراین، نمی‌توانید وقت خود را برای ایجاد سایتی تلف کنید که هنگام استفاده از آن در تلفن همراه کند شود. در واقع، شما می توانید نمایش سایت خود را در تلفن های همراه مانند رایانه یا آی پد سفارشی کنید. این قطعا تجربه کاربری شما را بهبود می بخشد، نرخ پرش شما را کاهش می دهد و زمانی که بازدیدکنندگان شما در سایت شما می گذرانند افزایش می دهد. تمام کار های گفته شده با استفاده از دروپال امکان پذیر است.
 بیشتر بخوانید:

مزایای drupal  نسبت به سایر سیستم های مدیریت محتوا چیست؟

  1. تطبیق پذیری: این ویژگی دروپال به شما اجازه می دهد تا بیشتر وظایف برنامه نویسی وب را پیاده سازی کنید.
  2. قابلیت اطمینان و ثبات: drupal دارای یک هسته ماژولار است که با مشارکت برنامه نویسان برجسته از سراسر جهان توسعه یافته است.
  3. مقیاس پذیری و انعطاف پذیری: با استفاده از دروپال، می توانید هر پروژه ای را پیاده سازی کنید. از یک وب سایت کارت ویزیت کوچک گرفته تا یک پورتال خبری.
  4. عملکرد: بسیاری از ماژول های دروپال توانایی نوشتن برنامه های کاربردی خود به را به میزان زیادی  گسترش می دهند.

برای تسلط بر دروپال چه چیزی لازم است؟

  • اولین چیزی که ما نیاز داریم زمان و صبر کافی برای تسلط بر تمام نکات ظریف و اصول کلیدی سیستم است.
  • دومی تسلط به HTML و CSS است.
  • چهارمی توانایی خواندن و درک کدهای PHP است.
  • پنجمین توانایی خواندن و درک انگلیسی فنی است، زیرا اکثر اسناد و مطالب مفید در CMS هنوز به طور معمول به فارسی ترجمه نمی شوند. با این حال، مترجمان آنلاین کاملاً قادرند ناآگاهی به زبان انگلیسی را به یک مشکل ناچیز تبدیل کنند.
  • ششمین و شاید مهمترین چیز، توانایی خودآموزی و استفاده شایسته از موتورهای جستجو است. به یاد داشته باشید، به احتمال 99٪ پاسخ دقیق به هر سوال یا مشکلی که ممکن است داشته باشید در حال حاضر در انتظار شما به صورت آنلاین است.
  • و به یاد داشته باشید که دروپال از جوملا دور است و مطمئناً وردپرس نیست. اگر می خواهید در چند روز یاد بگیرید که چگونه وب سایت ایجاد کنید، بهتر است این پلتفرم را فراموش کنید. انعطاف‌پذیری و قدرت عملکردی که می‌توانید در اختیار داشته باشید بسیار زیاد است.
نسخه استاندارد دروپال چیست؟

نسخه استاندارد دروپال چیست؟

نسخه استاندارد دروپال، که به عنوان هسته drupal شناخته می شود، حاوی ویژگی های اصلی مشترک برای سیستم های مدیریت محتوا است . این موارد شامل ثبت و نگهداری یک حساب کاربری، مدیریت منو، فیدهای RSS ، طبقه بندی، سفارشی سازی طرح بندی صفحه و مدیریت سیستم می باشد. نصب اولیه دروپال را می توان به عنوان یک وب سایت ساده، یک وبلاگ تک یا چند کاربره، یک انجمن اینترنتی یا یک وب سایت انجمن که در آن محتوای تولید شده توسط کاربر ایجاد می شود استفاده کرد. drupal همچنین خود را به عنوان یک فریم ورک اپلیکیشن تحت وب معرفی می کند. در مقایسه با فریمورک های ایجاد شده، دروپال اکثر الزامات ویژگی های رایج برای چنین چارچوب های وب را برآورده می کند.

سوالات متداول

  • آیا drupal بهتر از وردپرس است؟ در پاسخ این سوال نمی توان گفت کدام بهتر است زیرا هر دوی این سیستم های مدیریت محتوا دارای ویژگی ها و کاربرد های بسیار خوبی هستند.
  • آیا دروپال رایگان است؟ بهتر است بدانید که یکی از ویژگی های drupal که باعث جذب افراد مختلف و افزایش میزان محبوبیت آن شده است رایگان بودن آن می باشد.
  • آیا دروپال سیستمی است مانند جوملا؟ بهتر است بدانید که جوملا و drupal دو سیستم مدیریت محتوا کاملا متفاوت می باشند‌. و این تصور که دروپال و جوملا سیستم های مشابه ای هستن کاملا اشتباه است.
An error has occurred. This application may no longer respond until reloaded. Reload 🗙