طراحی لندینگ پیج

لندینگ پیج یا صفحه فرود یک وب سایت یک صفحه ای است که یک محصول یا خدمات را توصیف می کند. برای فروش محصول به افرادی که علاقه مند به تبلیغات شما در شبکه های اجتماعی هستند، ویدیویی دریوتیوب دیده اند یا به سادگی نام آن را در موتور جستجو جستجو کردهاند، لازم است. طراحی لندینگ پیج کار پیچیده ای نیست اما بهتر است برای طراحی اینگونه از صفحات حتما با افراد متخصص و یا شرکت های طراحی وب مشورت کنید.

مزایای طراحی لندینگ پیج

قبلاً این عقیده وجود داشت که توسعه و ایجاد صفحات لندینگ پیج اتلاف منابع است. اما با مرور زمان عکس این موضوع ثابت شد.

کار هدفمند با مخاطب

مزیت یک صفحه لندینگ پیج نسبت به یک صفحه اصلی معمولی طراحی سایت، جذب مؤثرتر و هدفمند کاربران علاقه مند برای یک درخواست خاص است. تجربه نشان داده که با چنین صفحه ای، یک هفته پس از راه اندازی، کسب و کار مشتریان بالا می رود.

ایجاد پایگاه مشتری و تجزیه و تحلیل

صفحات لندینگ پیج معدنی از اطلاعات ارزشمند برای بازاریابان وسئوکاران هستند. صفحات فرود دارای یک فرم بازخورد هستند که به لطف آن پایگاهی از بازدیدکنندگان را تشکیل می دهد و آنها را در قیف بازاریابی خود مشارکت می دهد. می توانید حضور، ترکیب مخاطبان هدف، تبدیل ها و اثربخشی محتوا را تجزیه و تحلیل کنید و همچنین ازجدیدترین تکنیک های بازاریابی برای افزایش سود استفاده کنید.

سادگی و راحتی کار

صفحه لندینگ پیج جهانی، ساده و راحت برای همه است. هم برای بازدیدکنندگان و هم برای تیم فنی شما که سایت را حفظ می کند. بهروزرسانیهای سریع محتوا، ناوبری واضح سایت، و بارگذاری سریع به لطف عناصر رسانهای «سبک» به UX مثبت کمک میکند. در نهایت، میتوانید چندین صفحه لندینگ پیج را در یک دامنه به طور همزمان میزبانی کنید.

مراحل ایجاد صفحه لندینگ پیج

[caption id="attachment_497" align="aligncenter" width="1000"]طراحی لندینگ پیج طراحی لندینگ پیج[/caption]

تهیه خلاصه برای توسعه صفحه لندینگ پیج

پس از تماس با مراجعه مشتری به یک شرکت طراحی سایت، مشتری یک پرسشنامه کوتاه حاوی الزامات اصلی برای لندینگ پیج دریافت می کند. خلاصه ایده ای از اهداف تجاری دنبال شده توسط صفحه در حال توسعه را ارائه می دهد. بر اساس آن، یک پیشنهاد تجاری خاص تنظیم می شود.

امضای قرارداد توسعه

بر اساس اطلاعات مشخص شده در خلاصه، پیمانکار محدوده کاری آتی، بازه زمانی تقریبی ایجاد صفحه لندینگ پیج و هزینه خدمات را ارزیابی می کند.

تجزیه و تحلیل مخاطبان هدف و توسعه مفهوم لندینگ پیج

برای ترسیم مفهوم صحیح یک وب سایت یک صفحه ای، مهم است که مخاطب هدف (CA) را مشخص کند و بر ترجیحات و ویژگی های رفتاری آن تمرکز کند.

توسعه طراحی صفحه

طراحی صفحه لندینگ پیج باید مختصر، به یاد ماندنی و به راحتی قابل پیمایش باشد. کارشناسان طراحی سایت لندینگ پیج همیشه با در نظرگرفتن ویژگی های روانی مخاطبان سایت به طراحی وب می پردازند.

طرح تک صفحه ای

این مرحله شامل قرار دادن عناصر سایت مطابق با مفهوم و چیدمان وهمچنین برنامه ریزی عملکرد سایت آینده است. در مرحله بعد، ما تست سازگاری بین مرورگرها را انجام می دهیم. توانایی کار یکسان با یکبرنامه وب در تمام مرورگرهای محبوب اینترنت. با توجه به رشد سریع ترافیک موبایل، توصیه می کنیم نسخه موبایلی سایت را به صورت موازی ایجاد و آزمایش کنید.

پر کردن صفحه لندینگ پیج با محتوا

پر کردن سایت با محتوای با کیفیت، کلید موفقیت کل پروژه است. شرکتهای طراحی سایت  تولید محتوا را به کپی رایترهای با تجربه سئو، بهعنوان یک قاعده، متخصصان یک صنعت خاص (IT، پزشکی، مالی) واگذار می کنند.  زیرا صفحه باید اقدامات خاصی را تشویق کند که انجام شود  این بدون محتوای شایسته غیرممکن است.

تکمیل و تحویل پروژه

واگذاری پروژه به مشتری پایان نگرانی شما و شرکت طراحی سایت نیست. زیرا باید درک کرد که ارتقاء صفحه فرود به بالای نتایج جستجویGoogle دشوار است. موتورهای جستجو به صفحههای تک صفحهای که حاوی مقدار کمی از اطلاعات مرتبط هستند مشکوک هستند.

[caption id="attachment_617" align="aligncenter" width="1000"]طراحی لندینگ پیج طراحی لندینگ پیج[/caption]

برای این که بتوان یک لندینگ پیج  خوب طراحی کرد باید به یک سری از نکات توجه کرد.

ساختار صفحه لندینگ پیج

یک صفحه لندینگ پیج از چندین مورد اجباری تشکیل شده است:

عنوان روشن
پیشنهاد مربوط به مشتری
تصویر موضوعی
عنوان فرعی که محصول را توصیف می کند (لیستی از ویژگی هایآن)
فراخوانی به اقدام همراه با دکمه مربوطه

یک هدر در بالای سایت و یک فوتر در پایین مورد نیاز است. هدر شامل نام برند، لوگو و مخاطبین اصلی آن است. مخاطبین در فوتر کپی شده اند، نام شرکت، دکمه های شبکه اجتماعی نوشته شده است. علاوه بر این، ساختار صفحه فرود ممکن است شامل عناصری باشد که مصرف کننده راتحریک می کند:

پیشنهادات تبلیغاتی
زمان شمار معکوس
اینفوگرافیک با طرح کار یا محرک های اعتماد

پیشنهاد کلیدی

نقطه مرکزی صفحه لندینگ پیج، پیشنهاد فروش منحصر به فرد است. میتوان آن را هم در عنوان و هم در زیرنویس یا توضیحات نشان داد. باید نشان دهد که چه چیزی می خواهید به مشتری بدهید. و باید آن را ساده ومختصر بگویید. پیشنهاد باید واضح و جذاب باشد. در این صورت، احتمال واکنش مصرف کننده به آن افزایش می یابد.

سرتیتر

یک عبارت زیبا که با حروف بزرگ نوشته شده است اولین چیزی است که هنگام باز کردن صفحه لندینگ پیج توجه شما را جلب می کند. به همین دلیل است که در فرآیند کار با صفحه لندینگ پیج تقریباً حداکثر توجه بهعنوان داده می شود. عنوان پیام اصلی صفحه است که در این لینک به مشتری توضیح می دهد که چه کاری انجام می دهد. این عبارت می تواند لاکونیک و خشک باشد یا می تواند پررنگ باشد. این همه به ویژگی های مخاطب هدف بستگی دارد. به عنوان یک قاعده، روان ترین سرفصل هاباید به 2 سوال پاسخ دهند:

1. صفحه در مورد چیست؟
2. مصرف کننده از بازدید آن چه سودی دارد؟

برای ایجاد یک عنوان با بهترین تبدیل، می توانید به منابع شخص ثالث متوسل شوید. به عنوان مثال، به پروژه " ارزیابی کیفیت سرصفحه  ". شماباید متن عنوان را وارد کنید و روی دکمه "Analyze Now" کلیک کنید. این سیستم به طور مستقل خوانایی، ساختار و شاخص های دستور زبان این پیام را محاسبه می کند و در عین حال توصیه هایی برای بهبود محتوا ارائه می دهد.

زیرنویس و توضیحات

علاوه بر عنوان اصلی در صفحه، عنوان فرعی نیز مطلوب است که از یک طرف جلوه ای از استحکام، اطلاعات ساختار یافته را ایجاد می کند و ازطرف دیگر به صورت بصری توجه را روی اطلاعات موجود در زیر آن متمرکز می کند. معمولاً عنوان فرعی با توضیحات محصول همراه است ومزایای اصلی آن را برجسته می کند. استفاده از لیست ها در اینجا مناسب است، مجاز است کلمات کلیدی را به صورت طبیعی وارد کنید.

[caption id="attachment_500" align="aligncenter" width="1000"]طراحی لندینگ پیج طراحی لندینگ پیج[/caption]

سوالات متداول

آیا یک صفحه لندینگ پیج به فروش بیشتر کمک میکند؟

همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم ایجاد صفحات لندینگ پیج به طورقابل توجه ای میزان فروش و سود سایت ها را بالا میبرد.

طراحی یک صفحه لندینگ پیج کار سختی است؟

در جواب این سوال بهتر است بدانید که طراحی صفحه لندینگ پیج به مراتب خیلی آسان تر از طراحی سایت می باشد.

آیا برای طراحی صفحه لندینگ پیج حتما باید به شرکت هایطراحی سایت مراجعه کنیم؟

حتما نیاز نیست که برای طراحی اینگونه از صفحات به شرکت های طراحی سایت مراجعه کرد اما سپردن طراحی آن به این گونه از شرکت هامی تواند خیال شما را از بابت کیفیت آن راحت کند.

An error has occurred. This application may no longer respond until reloaded. Reload 🗙